ישראל מאשרת כי מזל”ט מדגם Skylark 3 נפל בעזה

צה”ל אישר רשמית שאחד מהמל”טים מדגם Skylark 3 שלו התרסק בשכונת זייטון בעזה מוקדם יותר היום.

צה”ל ייחס את האירוע ל”טעות טכנית” ואישר כי לא נפרץ מידע רגיש.

ה-Skylark 3 Hybrid היא מערכת מטוסים בלתי מאוישים טקטיים קטנים (UAS) שפותחה על ידי אלביט מערכות, חברת אלקטרוניקה ביטחונית ישראלית בולטת. הוא מייצג את התוספת האחרונה למגוון הנרחב של כלי טיס בלתי מאוישים (מל”טים), הכולל את ה-Hermes 900, Hermes 450, Skystriker, Magni ו-Thor.

ה-Skylark 3 Hybrid ידוע בפעולות החשאיות שלו, פריסה מהירה לאזורים ספציפיים ופעולה שקטה. יש לו זמן טיסה ארוך והוא מספק מודיעין בזמן אמת למפעיליו, ופועל ביום או בלילה.

באלביט מערכות מציינים כי מערכת Skylark 3 מיועדת לפעילות בתנאים קיצוניים ויכולה לפעול עד 20 שעות בכל פעם.

ה-Skylark 3 Hybrid היא מערכת מל”טים טקטית קטנה שפותחה על ידי אלביט מערכות, חברת אלקטרוניקה ביטחונית ישראלית. הוא מבוסס על משפחת Skylark™ של אלביט מערכות, המשרתת יותר מ-30 לקוחות בינלאומיים.

ה-Skylark 3 Hybrid מונע על ידי מערכת הנעה היברידית חדשה המשלבת גם מנועי בעירה חשמליים וגם מנועי בעירה פנימית. המערכת מיועדת לפעול עד 20 שעות בתנאים קשים. הרחפן קל לתפעול מכיוון שהוא יכול להמריא ולנחות באופן עצמאי. הוא יכול לבצע משימות מודיעין, מעקב, רכישת מידע וסיור (ISTAR). Skylark 3 Hybrid יכול לגשת במהירות לאזור המטרה ולפעול במצב שקט. עם זמן שימוש ארוך, הוא יכול לספק מידע בזמן אמת, יום ולילה, למפעילים.

Skylark 3 Hybrid | Elbit Systems

קרדיט: ערביכ דפנס      קרדיט לתמונה: באדיבות חברת אלביט