איראן מקימה חפ"ק מבצעים מול הגולן ומזרימה כוחות, טילים וכטב"מים

איראן וחיזבאללה הלבנוני חיזקו את נוכחותם הצבאית בדרום סוריה, במקביל למלחמה המתמשכת בעזה.

בדיווח של אתר "סאוט אל-אסימה" (קול הבירה) נחשפו תנועות של מיליציות איראניות ושל מיליציית חיזבאללה הלבנונית בימים האחרונות בדרום סוריה.

לפי אותו אתר; "קבוצות המזוהות עם יחידת רדואן בחיזבאללה הגיעו לאחד המחנות הצבאיים המקיפים את הכפר אל-סהיליה באזור הכפרי הצפוני של דרעא, מתוגברים בטילי נ"ט וכטב"מים מדגם "אבביל" מתוצרת איראן, ובראשם 2 מפקדים מחיזבאללה, חאג' נור אלדין שאיטו וחאג' עבאס סאלם, שנחשבים למפקדים הבולטים ביותר באזור זה. 

הדיווח מדבר על מיליציית "חטיבת האימאם חוסיין" שהעבירה 60 מלוחמיה, יחד עם מרגמות, משגרי רקטות וטילי נ"ט, מהעיירה סיידא זינב באזור הכפרי של דמשק לתל א-זעתר, בסמוך לכניסה הצפונית לעיר דרעא, בנוסף לשיקום הביצורים, המחסומים והמנהרות בתל אל זעתר. המיליציה פרסה גם מקלעים בינוניים וכבדים בפאתיו.

אתר "קול הבירה" חשף כי במהלך השבועיים האחרונים החל חיזבאללה לבנות מסלול מיוחד לכטב"מים צבאיים בתוך מפקדת חטיבה 82 -הגנ"א ליד שייח' מסכין באזור הכפרי של דרעא, במקביל לביצורים, היערכות צבאית ופריסה מחדש של כוחות בכל אזור הגבול עם ישראל לקראת כל עימות קרוב.

כמו כן, חיזבאללה העביר מל"טים מהמפקדה הצבאית בעיירה אל-ע'זלניה שבאזור הכפרי של דמשק אל ​​מפקדת החטיבה הנ"ל, במקביל להכנת המסלול.

אותו דו"ח מדבר על מיליציות של חיזבאללה הקשורות למשמרות המהפכה האיראנים, בבוקר ה-7 באוקטובר, ששינו את מיקומי המפקדות והמחסנים שלהן באזור הכפרי המערבי של דמשק ובאזור הדרומי של סוריה, במקביל לפתיחת המבצע " מבול אל-אקצא” בסביבת רצועת עזה.

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות