במקביל לתנועות איראניות מול גבול ישראל סוריה מעלה כוננות בכל היחידות

מקורות יודעי דבר חשפו חוזרים שהוצאו על ידי משרדי ומחלקות הביטחון, המודיעין והצבא ובהם הוראות להעלות את מצב הכוננות וזאת כחלק מסדרת צעדים שנקטה סוריה בעקבות פרוץ העימותים האחרונים בין הפלגים הפלסטיניים לישראל ב-7 באוקטובר השנה.

ממשלת סוריה זימנה את כל החברים העובדים בסניפי הביטחון, צוותים צבאיים, בתי חולים צבאיים, בתי חולים משטרתיים ומועצות נפות, השעתה את מתן החופשה והתגייסה להתמודד עם כל אירוע פתאומי, הקשור ספציפית למתיחות בין המשטר הסורי וישראל.

המקורות חשפו גם חוזר מאוחד שפורסם בסוף השבוע שעבר לכל זרועות הביטחון ומחלקות המשטרה ובו דרשו להעניק לחברים מדי צבא, קסדות ושכפ”צים וכן להגדיל את מספר כלי הנשק האישי בכל מחלקות הביטחון, התחנות, וגזרות.

במקביל לזימון כל הקצינים והמש”קים ליחידותיהם הצבאיות כחלק מצעדים להעלאת מצב הכוננות בכל שטחי סוריה, בעיקר באזור המרכז, הבירה, דמשק, האזורים הכפריים שלה ואזור הדרום.

עוד עלה כי חוזרים דומים נשלחו לכל בתי החולים הצבאיים והמשטרתיים המחייבים אותם לזמן צוותים רפואיים, לפעול למלא תקנים ולבדוק את מוכנות המכוניות, הצוותים, מחלקות האמבולנסים, חדרי הניתוח והטיפול הנמרץ.

ראוי לציין כי החלטות אלו התרחשו במקביל להגעת תגבורת של חיזבאללה ומיליציות הקשורות לאיראן לאזור הדרומי של סוריה, בפרט לאזורים הסמוכים לרצועת הגבול בין סוריה לישראל.

קרדיט: https://damaspost2.com/