פיראס אלאסד: “בשאר אלאסד חושש אפילו מזבוב שעף לכיוון הגולן הישראלי”

איש האופוזיציה הסורי פיראס ריפעת אל-אסד, בן דודו של בשאר אל-אסד נשיא סוריה, איתגר אותו לצאת בפומבי ולהכריז על תמיכתו בתנועת חמאס ותמיכתו בטבח שהיא ביצעה בישראל, ואמר כי הוא מסתתר בארמונו.

פיראס אל-אסד אמר בסרטון וידאו שפרסם בערוץ היוטיוב שלו, כי בשאר אל-אסד רוצה את “הסל שלו ללא ענבים”., וכי הוא מעוניין למנוע “כניסת זבובים לגולן”, מה שמצביע על כך שהוא שומר על ביטחון ישראל.

הוא אמר בהודעה לבשאר אל-אסד, “אם לא תחזיר את אדמת הגולן תוך ניצול האירועים הנוכחיים, מתי תזיז את צבאותייך? “

פיראס מתח ביקורת על נאמני משטר וסמלים ששתקו בשנים האחרונות ולא התייחס לכל ההפרות שנגרמו לעם הסורי, כולל עקירה והפצצות רוסיות ואיראניות של אזורים אזרחיים, ותיאר אותם כ”חלאות”. הוא גינה גם את אהדתם לפלסטינים הנתונים להפצצות אינסופיות, זאת לעומת מה שהעם הסורי נחשף אליו.

ראוי לציין שפיראס אל-אסד, יליד 1966, פרסם ציוצים הקשורים למנהגי משפחת אל-אסד ואביו ריפאת אל-אסד בפרט, וכן הביע עמדות תמיכה במהפכה הסורית.

פיראס אל-אסד, בנו של הרוצח ריפעת אל-אסד, תקף בעבר את אביו ואחיו, דוראיד, לאחר שפרסם פרטים מרגשים על אירועים שהתרחשו בימי שלטונו של חאפז אל-אסד בסוריה, דווקא בשנות ה-80, כששפיראס האשים את אחיו דוראיד בניסיון לתפוס את השלטון בסוריה מה שעורר מחלוקת על הפוסטים שלו בפייסבוק.

קרדיט: בלדי ניוז