בעיתוי “מושלם” מסיר האו”ם את אמברגו הטילים מעל איראן

ההגבלות שנקבעו בהחלטת מועצת הביטחון של האו”ם 2231 (2015) המגבילה את תוכנית הטילים הבליסטיים של איראן אמורות לפוג ב-18 באוקטובר 2023. החלטה 2231 (2015) התבססה על ההנחה שאיראן תנקוט את הצעדים הדרושים כדי להחזיר את האמון במדינה שתוכנית הגרעין שלה היא למטרות שלום בלבד.

אמברגו הטילים שהוטל על איראן ב-2015 הוא החלטה של חברי ​​האו”ם להגביל את תוכנית הטילים על ידי מניעת ייצוא של טכנולוגיות, חומרים ואלמנטים הדרושים לייצור טילים באיראן וייצוא טילים איראניים.

עם התפוגגות החלטה זו איראן תוכל לייצא טילים למדינות שרוצות, ולבנות בריתה, ולייבא חלקי טילים, טכנולוגיות וחומרים בחופשיות.

 

אף על פי שאיראן נמצאת תחת אמברגו וסנקציות בינלאומיות משמעותיות ומשפיעות מזה זמן רב, תוכנית הטילים שלה המשיכה להתפתח והיא מייצרת טילים בכמות עצומה.

מדובר בהחלטה מסוכנת ביותר שתאפשר לאיראן להרחיב את תוכנית הטילים שלה, מבחינה טכנית וייצורית, הרבה יותר ממה שהייתה קודם לכן, למרות שהתוכנית הנוכחית מפלצתית לכשעצמה.

רוסיה אמרה ביום שלישי כי העברת טכנולוגיית טילים לאיראן לא תזדקק עוד לאישור מועצת הביטחון החל מיום רביעי, כאשר יפוגו הסנקציות של האו”ם, מבלי להבהיר אם היא מתכננת כעת לתמוך בפיתוח הטילים של טהראן.

במקביל, משרד האוצר של ארצות הברית הטיל סנקציות על 11 אנשים, שמונה ישויות וספינה אחת הפועלת באיראן, הונג קונג, סין וונצואלה, המאפשרות את “תוכניות הטילים והמל”טים הבליסטיים של איראן.

איראן פגעה בטעות באחת מעריה עם טיל בליסטי (וידאו)

קרדיט: דפנס ערביכ    קרדיט לתמונה: תסנים