תקיפה ישראלית הוציאה מכלל שימוש את שדות התעופה האזרחיים בדמשק וחלב

המשטר הסורי הודיע ​​כי שדות התעופה הבינלאומיים של דמשק וחאלב יצאו משירות, בעקבות “הפצצה ישראלית” כפולה שנערכה ביום חמישי אחר הצהריים. 

סוכנות הידיעות הרשמית SANA ציטטה מקור צבאי שאמר: “בערך בשעה 13:50 אחר הצהריים, האויב הישראלי ביצע במקביל תקיפה אווירית תוך ירי טילים, לעבר שדות התעופה הבינלאומיים של חלב ודמשק”. 

 

הגורם הוסיף כי ההפצצה “הובילה לפגיעה במסלולי ההמראה של שני שדות התעופה ולהוצאתם משימוש”. 

שני שדות התעופה הבינלאומיים היו נתונים בעבר להפצצות ותקיפות אוויריות שיוחסו לישראל במהלך השנים האחרונות.  

אבל התקרית הנוכחית מגיעה בזמן רגיש, בעוד שברצועת עזה יש מלחמה בין ישראל לחמושים של חמאס זה היום השישי ברציפות. 

במהלך השנים האחרונות פתחה ישראל במאות תקיפות אוויריות בסוריה שכוונו לעמדות צבא סוריה, מטרות איראניות ומטרות חיזבאללה, לרבות מחסני נשק ותחמושת באזורים שונים. 

 

תמונה

 

ישראל ממעטת לקחת אחריות על תקיפות בסוריה, אך היא חוזרת ומדגישה כי תמשיך להתעמת עם מה שהיא מתארת ​​כניסיונות של איראן לבסס את נוכחותה הצבאית בסוריה. 

טהראן היא תומכת גדולה של דמשק, שכן מאז השנים הראשונות של הסכסוך היא שלחה יועצים צבאיים לתמוך בצבא סוריה בקרבותיו נגד פלגי האופוזיציה. 

תמונה

 

היא גם תרמה להבאת קבוצות הנאמנות לה, בראשות חיזבאללה הלבנוני, להילחם בסוריה לצד כוחות הממשלה. 

“הפצצת שני שדות התעופה” מגיעה לפני ביקור מתוכנן של שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, בבירת סוריה, דמשק, כפי שדיווחו כלי תקשורת חצי רשמיים ממקורות.  

תמונה

 

העיתון “אל-וטן” מסר ביום חמישי בבוקר כי השר האיראני מתכונן להפגש עם שר החוץ פייסל אל-מקדד, “כדי לדון בהתפתחויות האחרונות, ובראשן ההתפתחויות בזירה הפלסטינית וההשלכות של התוקפנות הישראלית על עזה”. 

שגריר איראן בלבנון, מוג’טאבה אמאני, הודיע ​​גם הוא באתר המדיה החברתית “x” כי לבנון תהיה חלק מביקורו של עבדאללהיאן.  

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות