ההונאה נמשכת? היערכות צבא מצרים מול ה"איום" הלובי

באתר האינטרנט "דקל – מודיעין אסטרטגי נטוע בקרקע" פורסם פרק י' בסדרת ההרצאות העוסקת במצרים כיום. הפרק עוסק בניתוח היערכות צבא מצרים מול ה"איום" הלובי.

 

הרקע להרצאה

מאז סוף 2012, בשעה שעבד אל פתח א־סיסי התמנה לשר ההגנה בממשלתו של הנשיא מוחמד מורסי, צבא מצרים מתחמש בקדחתנות. למיטב ידיעתי, מכוני המחקר והעיתונות בארץ התעלמו מכך כליל במשך שנים אחדות. רק במחצית 2016 (כנראה עקב הגעתה לנמל אלכסנדריה של אחת משתי נושאות המסוקים החדישות מדגם מיסטרל שמצרים רכשה מצרפת), החלו בארץ לדווח על התופעה ולחפש תירוצים לקיומה.

מאז ועד עתה, מדי פעם עולה תיאוריה המנסה להסביר את תופעת ההתחמשות המצרית. פעם זו אתיופיה, פעם זה האויב הלובי, פעם זו טורקיה, פעם זו איראן ופעם זו התחמשות ללא אויבים לשם ההופעה המכובדת של מצרים בקרב העמים המכבדים את בעלי הזרוע. משום מה, האפשרות שההתחמשות המצרית נועדה להכשיר את צבא מצרים למלחמה עם ישראל אינה נבחנת כלל.

את האפשרות שמצרים מתחמשת עקב הסכסוך שלה עם אתיופיה בעניין סכר התחייה (סכר הרנסנס) שללתי בעבר, במאמר ובהרצאות שתוכלו למצוא באתר שלי – "דקל מודיעין אסטרטגי נטוע בקרקע".

 

ניתוח היערכות צבא מצרים במערב מול לוב

בפרק י' דקל מנתח את האפשרות כי צבא מצרים מכין עצמו לעימות בזירה מול לוב. בשיחה אני טוען שמול כל הלהג המצרי בנושא, בפועל צבא מצרים כמעט אינו נוקף אצבע להכין את זירת הלחימה בחזית זו.

ניתן לצפות בהרצאה בקישור: https://www.dekelegypt.co.il/230911

קרדיט: סא"ל (בדימוס) אלי דקל – חוקר מערכות תשתית בארצות ערב