כלכלת מצרים ממשיכה לצלול: שיא חדש בשיעור האינפלציה

נתוני הסוכנות המרכזית לסטטיסטיקה במצרים הראו, ביום שלישי, כי שיעור האינפלציה השנתית במחירי הצרכן בערי המדינה עלה לרמת שיא בספטמבר ל-38 אחוזים, לעומת 37.4 אחוזים באוגוסט, מעבר לשיעור ציפיות האנליסטים.

לפיכך, האינפלציה הגיעה לשיא זה החודש הרביעי ברציפות, לפי אתר הבנק המרכזי, המכליל נתונים משנת 2000.

רויטרס סקר השבוע את דעתם של 18 אנליסטים, והציפיות הממוצעות שלהם לשיעור האינפלציה השנתי של הצרכנים בערים מצרים היו 37.6 אחוזים בספטמבר.

 

במהלך החודשיים האחרונים עלה מחיר הסוכר, המשמש לייצור מוצרי מזון רבים, ב-100 אחוזים, כאשר מחירו של קילו הגיע ליותר מ-35 פאונד מצרי בקירוב, למרות שמחירו העולמי ירד בכארבעה אחוזים.

אלן סנדיפ, מחברת Naeem Brokerage, אמר כי גם האינפלציה עלתה על בסיס חודשי והמחירים עלו ב-2% בהשוואה לעלייה של 1.6% באוגוסט. זהו קצב העלייה המהיר ביותר מאז יוני.

סנדיפ הוסיף כי מחירי המזון והמשקאות עלו על בסיס חודשי ב-3.6 אחוזים, ומחירי הירקות עלו ב-19.2 אחוזים, הפירות ב-5.4 אחוזים, מוצרי החלב ב-5.4 אחוזים וסוכר ב-2.9 אחוזים.

ביום שני הודיעה ממשלת מצרים על הפחתה במחירים של שבע סחורות בסיסיות בשיעורים הנעים בין 15 ל-25 אחוזים, החל משבת הבאה, כדי להילחם באינפלציה. 

טענה שאינה נכונה בעליל אלא שממשלת מצרים חוששת ממרי אזרחי כתוצאה מעליות מחירים שרוב אזרחי מצרים לא מסוגלים לעמוד בהם ולכן מסבסדת מחירים בניגוד להבטחותיה לקרן המטבע העולמית שהתנתה מהלך שכזה במתן הלוואת מיליארדים של דולרים.

ارتفاع الأسعار وانخفاض القيمة الشرائية، إعلان معدل التضخم في مصر غدا الأحد،  وتوقعات بارتفاعه

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: פיטו