הטעות האסטרטגית של ציר ההתנגדות וההזדמנות החד פעמית שבפני ישראל

הטעות האסטרטגית של ציר ההתנגדות האנטי ישראלי וההזדמנות החד פעמית העומדת בפני ישראל

רקע: חמאס הפעיל מתקפת פתע אסטרטגית מוצלחת ביותר בדרום הארץ. אך מסיבה שאינה ברורה ואינה מובנת לא פעלו כוחות רדואן של חיזבאללה באופן מקביל ובמתווה זהה מגבול הצפון באופן אשר היה עשוי אילו היה מתרחש באפקטיביות דומה לאיים על עצם קיומה של ישראל .
כידוע כוחות רדואן של חיזבאללה לא רק נבנו באופן מתאים לכך אלא שלמעשה תפיסה זו (“כיבוש הגליל”) פותחה ושוכללה על ידם ואומצה על ידי חמאס.

 

כעת, משהוטל הקלף האסטרטגי העיקרי של חמאס . הוא נותר מבחינה צבאית בחפיסה ריקה:

1.חמאס איבד את עיקר כוחו האיכותי המתמרן “נוחבא “( כ-1500 פעילים מיומנים בתוך שטח ישראל + מס’ לא ידוע של פעילים בשטח הרצועה).

 

2. הוא חשוף לתמרון משוריין צה”לי. ( מטענים, טילי נ”ט, רחפנים, ובורות ייקוש מסוגלים לפגוע בכלים אך בשום אופן אינם מסוגלים לבלום את מאמץ התמרון המשוריין וההנדסי הכבד הצה”לי הערוך בהתאם).

 

3. צה”ל ניצל את ה”זמן היקר” מאז מתקפת הפתע לגיוס והתארגנות מלאים וערוך בגיוס הנרחב ביותר בתולדותיו ( 180 אחוזי גיוס והתייצבות) כך שנמנעת אפשרות של הפתעה מצבית מגזרות נוספות ובראשן חיזבאללה.

 

4. הצער, ההלם והפחד בישראל התחלפו בזעם ובקונצנזוס לאומי שלא היה כדוגמתו (ובעקבות תיעוד והפצת מעשי הזוועה, כנגד אזרחים חפים מפשע, גם בין לאומי נדיר) המעניק לישראל מוטיבציה אדירה לפעולה ולגיטימציה נדירה לממש אותה.
העובדה כי חמאס שבה כמות גדולה של אזרחים ישראלים לא תסייע בידו למנוע מצה”ל כניסה נרחבת לעזה לצורך מיטוט חמאס ( כפי שאמר לי בכיר יחידת נוחב’ה שבוי) מהלך שהדרג הפוליטי והצבאי הבכיר בישראל היה מעוניין להימנע ממנו אך אנוס לבצע מפני הלחץ הציבורי האדיר).

 

5. השחיקה שחלה ביחידות החוד המיוחדות ללוחמה בטרור הצה”ליות היא קשה מאוד מבחינה מנטלית נפשית ופסיכולוגית ( טובי הבנים) אך אינה גדולה במובנים צבאיים מכלל יחידות החוד המיוחדות מסוג זה נהרגו בסך הכל כמה עשרות לוחמים וקצינים ( נאמד בכמות של שני צוותים בערך). ברגעים אלו לא רק שכבר הושלמו כלל מצבות הלוחמים אלא שביחידות ישנו תהליך של התייצבות אובר המצריך אותם להגדיל את מספר הפלגות והצוותים ולבנות מסגרות קרביות נוספות.

 

6. על ישראל לעבור למתקפה מלאה ולנצל את ההזדמנות האסטרטגית היחידה במינה שנוצרה בכדי להגשים מטרות אסטרטגיות שישנו את פני המפה ויטיבו את המצב לעוד עשרות ואף מאות שנים קדימה. יש לזכור כי ציר ההתנגדות הוא הגורם היחיד כיום המונע מישראל את פירות השלום הסוני האזורי אשר החל להתרקם ובה במידה התכופפות בפני הציר (וכל דבר אשר יעשה באופן מוגבל ייתפס באווירה התודעתית הנוכחית הן בישראל והן במזרח התיכון כולו לא רק כחולשה אלא כתחילת סופו של הפרויקט הציוני) .

7. מטרה אסטרטגית ראשונה הינה מיטוט שלטון חמאס והעברת אוכלוסיית עזה בדירוג אל שטח הומניטרי בינלאומי מחוץ לשטח מדינת ישראל ( לשטח סיני/ מצרים/ אפריקה/ או סוריה).

קשה לשכנע מפקדים בכירים להתראיין" - מקור ראשון

קרדיט: יאיר אנסבכר – אנליסט מקבוצת נציב   קרדיט לתמונות: דובר צה”ל