מורגן סטנלי: הכלכלה המצרית עומדת בפני סיכונים גדולים בחודשים הקרובים

חברת הברוקרים האמריקאית מורגן סטנלי שינתה את השקפתה על הכלכלה המצרית לשלילה, שכן המדינה ,הסובלת ממצוקה פיננסית, מתמודדת ,עם מה שהבנק האמריקאי תיאר כ"סיכונים גדלים" בחודשים הקרובים.

האסטרטגים של מורגן סטנלי אמרו כי הבחירות הממשמשות בדצמבר יסבכו את יכולתה של מצרים להתקדם עם רפורמות, כולל מעבר לשער חליפין גמיש, תנאי מפתח של תוכנית קרן המטבע הבינלאומית לנתינת סיוע בסך 3 מיליארד דולר. קיים גם איום של הורדת דירוג של Moody's Investors Service, מה שעלול לשלוח את הדירוג של מצרים עמוק יותר לדירוג "זבל".

"בטווח הקרוב, אנו מאמינים שלמצרים אין זרז חיובי, מה שגורם לנו לאמץ גישה של אי העדפה", כתבו האסטרטגים ג'יימס לורד ונוויל מנדימקה בסקירתם ביום שני.

מצרים לא מתכחשת לחובותיה, והממשלה אומרת שהיא מסוגלת למלא את כל ההתחייבויות הבינלאומיות שלה.

מצרים שילמה 52 מיליארד דולר בתשלומי חוב במהלך השנתיים האחרונות, כולל 25.5 מיליארד דולר במהלך ששת החודשים הראשונים של השנה, על פי הצהרותיו של שר האוצר מוחמד מאייט.

משקיעים זרים, שפעם ראו במצרים יעד מרכזי לכסף חם כי המדינה שמרה על יציבות המטבע שלה, הפכו את הסנטימנט ובמיוחד לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה בשנה שעברה, מה שהוביל למספר סבבים של פיחות מטבע במצרים שהובילו לעלייה באינפלציה.

מורגן סטנלי (רויטרס)

קרדיט: אלערביה