דיווחים: תקיפה ישראלית מסיבית על מטרות איראניות וסוריות במזרח סוריה

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית – סאנא דיווחה תוך ציטוט משרד ההגנה הסורי כי ב-2 באוקטובר בשעה 01:20 לפנות בוקר היום ביצע האויב הישראלי תקיפה אווירית על כמה מעמדות כוחותינו המזוינים בסביבת העיר דיר א-זור. התוקפנות הובילה לפציעה של שני חיילים ונגרמו נזקים בציוד ולכמה מבנים .

דיווחים מאוחרים יותר טענו כי הותקפה שיירת נשק איראנית שהגיעה מאדמת עיראק והובילה נשק מאיראן לחיזבאללה בלבנון.

כמו כן תקפו כלי טייס תחנת מכ”מ של צבא סוריה שהיתה ממוקמת על הר המשקיף על שכונת חראבש בעיר דיר א-זור ב-5 יעפי תקיפה.

ככל הנראה מדובר במכ”ם P-18 ארוך טווח. המכ”מ שהושמד שימש לגילוי מטרות אוויריות החודרות למזרח סוריה.

קרדיט: נציב.נט

 

בהמשך סיכם אחד מכלי התקשורת הסורים ודיווח כדלקמן:

אלו המטרות שהותקפו : – مطار دير الزور العسكري – שדה התעופה הצבאי דיר אזור
– مقر الحرس الثوري الإيراني وقاعدة الحميدة العسكرية بالقرب من ابو كمال – מפקדת משמרות המהפכה האיראנים ובסיס אלחמידה האיראני ליד עיר המחוז על גבול עיראק אלבוכמאל
– اهداف قرب الميادين – מטרות ליד עיר המחוז אלמיאדין .

באשר לדרך הפעולה של המטוסים התוקפים , שכלי התקשורת הסורים טוענים,כמו תמיד שהיו אלה מטוסי קרב ישראלים שהגיעו דרך שטח ירדן למפגש הגבולות סוריה-עיראק- ירדן ובאזור אלתנף נכנסו לשטח סוריה וטסו לאורך גבול סוריה עיראק צפונה ומשם תקפו את המטרות האיראניות והסוריות שנמצאו אף הן ליד הגבול עם עיראק.

כלי תקשורת אחרים בסוריה טוענים כי גם מטוסי קרב של הקואליציה המערבית בהובלת ארה”ב הפועלת במזרח סוריה השתתפה בתקיפה הישראלית המסיבית לפנות בוקר.

לדברי התקשורת הסורית כלי טייס שטסים באזור אלתנף שעל מפגש הגבולות חייבים לתאם את טיסותיהם עם צבא ארה”ב , ואם זה לא יתבצע הרי שמטוסי ארה”ב יפילו אותם לאלתר. 

מצגת התקיפה המשוערת