"חרב כחולה 2023": סין וסעודיה בתרגיל ימי שני

בהמשך למאמציה של בייג'ין להעמיק את היחסים עם מעצמות במזרח התיכון, משרד ההגנה של סין הודיע ​​ביום חמישי, 28 בספטמבר , כי המדינה תקיים בחודש הבא תרגיל ימי שני עם סעודיה.

לפי בייג'ין, התרגיל, ששם הקוד שלו  "חרב כחולה 2023", יתקיים במחוז גואנגדונג, הממוקם בדרום סין, באוקטובר.

דובר משרד ההגנה הסיני, וו צ'יאן, אמר במסיבת עיתונאים: "תרגיל משותף זה מתמקד בפעולות סיכול ימיות נגד טרור מעבר לים, ובמהלכו מתורגלות ונבדקות טקטיקות המשמשות צלפים, נהיגה בסירות, נחיתות מסוקים ופעולות חילוץ משותפות".

לפי סוכנות הידיעות הרשמית של ערב הסעודית, שתי המדינות ערכו תרגיל ימי משותף ראשון ב-2019.

דובר משרד ההגנה של סין אמר כי המטרה של בייג'ין וריאד בתרגיל המשותף הזה היא להעמיק את שיתוף הפעולה בין צבאות שתי המדינות ולשפר את רמת ההכשרה המעשית של החיילים.

 

התרגיל מתבצע כאשר בייג'ין מרחיבה את הקשרים עם ריאד ומנסה לתווך לסיום הסכסוכים במזרח התיכון.

במרץ האחרון הצליחה סין להביא להסכם בין איראן וסעודיה לחידוש היחסים הדיפלומטיים והפוליטיים. היחסים הדיפלומטיים בין שני היריבים האזוריים הללו נותקו בינואר 2014 בעקבות מתקפה של קבוצת תומכי הרפובליקה האסלאמית על המתקנים הדיפלומטיים של ערב הסעודית באיראן, אך הסכם שהושג בתיווך סין סלל את הדרך לפתיחה מחדש של שגרירויות שתי המדינות.

בתחילת ספטמבר דיווח הוול סטריט ג'ורנל על שיתוף הפעולה הגרעיני האפשרי בין ריאד לבייג'ין, ובציטוט של גורמים סעודים נכתב כי חברת הגרעין הלאומית של סין הציעה לפתוח תחנת כוח גרעינית במזרח ערב הסעודית.

חברת הנדסת האנרגיה הממשלתית של סין עובדת כעת על בניית תחנת כוח סולארית גדולה במזרח התיכון, כולל לסייע באספקת חשמל לסעודיה.

How Strong is the Chinese Navy Fleet in 2022? - YouTube

 

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות