קריאה למנות מומחים סינים לתפקידים כלכליים בסוריה. מה המטרה?

המומחה הכלכלי המקורב למשטר הסורי, ג'ורג' ח'וזאם, סבור שהפתרון למשבר הכלכלי באזורים שבשליטת המשטר יהיה מינוי מומחים סינים לתפקידים כלכליים, במקום ללכת ולבקש סיוע כספי.

חוזאם קרא בפוסט בפייסבוק למנות מומחים לכלכלה ומדיניות פיננסית, כמו עוזר שר כלכלה או עוזר נגיד הבנק המרכזי של סוריה, המחזיקים באזרחות סינית, במטרה לשנות את כל חוקים הרסניים בסוריה שאינם מתאימים ליישום בכל זמן ומקום בכלכלה ובמדיניות פיננסית.

חוזאם נימק את הצעתו בכך שסוריה צריכה לדאוג למומחיות שחסרה לכלכלה הלאומית ואמר: "אין פרויקט מפסיד, אלא ניהול כושל".

חוזאם סבור שהעברת הניסיון המוצלח של סין לסוריה בבנייה מחודשת של התעשייה המקומית על ידי הבאת מומחים כלכליים ומינויים למרכזי קבלת החלטות כלכליים ופיננסיים תועיל יותר לעם הסורי מאשר מתן סיוע כספי של 2 מיליארד דולר לבנייה מחדש.

 

המומחית הכלכלית אורווה אל-עזם אמרה כי נראה שהייאוש התגנב לכלכלנים הסורים העובדים במערכת השלטונית, שהתיקים הכלכליים שלהם, אנחנו יודעים היטב, ריקים, מה שגרם לחוזאם ואחרים לחפש את המומחיות של סין, הרוסים, איראן ואחרים.

חוזאם הוסיף; "זה מביש לנטוש את המומחיות הלאומית הסורית ולדחיק אותה לשוליים אם נניח לצורך הטענה שמשטר אסד רוצה למעשה רפורמה, דבר שכל הנתונים מכחישים".

האזורים שבשליטת המשטר סובלים מתסמונות של משברים בכל הרמות ובכל התחומים, משקיפים ופעילים סבורים כי המשטר אינו חסר יכולת פתרון אלא מנהל את המשבר במנטליות ביטחונית משתקת, בנוסף לדחיקה לשוליים של המומחים המקומיים, להכניס אותם למעצר או לאלץ אותם להגר.

קרדיט: בלדי ניוז