איראן בודקת אפשרות להקמת בית זיקוק נפט חדש בסוריה

היום, יום רביעי, 27 בספטמבר, הכריז שר הנפט האיראני, ג'ליל סאלארי, על השלמת מחקרי היתכנות להקמת בית זיקוק נפט חדש בסוריה  בקיבולת של 140,000 חביות ליום, בהתבסס על מזכר הבנות משולש בין איראן, ונצואלה וסוריה.

המחקרים שנערכו, לפי "סאלארי" – "سالاري" ,הגיעו למסקנה שסוריה והמדינות השכנות לה זקוקות למוצרי נפט, וכתוצאה מכך נקבע בית זיקוק בנפח של 140 אלף חביות בנוסף לשני בתי הזיקוק הסוריים הקיימים בחומס ובבניאס, וכן היא הוכנסה לסדר היום כדי להתחיל בשלב המימון והבנייה".

הוא הצהיר בראיון לסוכנות הידיעות פארס כי בית הזיקוק בחומס, בעל קיבולת של 110,000 חביות, תוקן על ידי מהנדסים איראנים במהלך ביקורו האחרון של הנשיא האיראני בסוריה במאי האחרון, ולאחר מכן נשלח צוות של חברת הנפט האיראנית הלאומית לנהל שיחות והדרכות הנחוצות להמשך עבודה.

 

הוא הדגיש כי איראן תוכל לייצא 100,000 חביות ליום מהנפט שלה לסוריה לאחר ביצוע הרפורמות הללו.

לדברי "סאלארי", פרויקטים מסוג זה תורמים להגדלת יצוא השירותים הטכניים וההנדסיים ויצירת הכנסה לחברות טכנולוגיות איראניות, שכן מינינו את המנהל המפקח על התיקונים הבסיסיים של בית הזיקוק בחומס, ולאחר סיום ההערכות, שנבצע בקרוב. נוכל להיכנס לשלב חתימת החוזה ותחילת תפעול".

מסמכים שהודלפו חשפו מידע ברור על תוכניות כלכליות איראניות ענקיות ומתרחבות בסוריה, לרבות תוכנית איראנית בתחום הנפט, הגז והאנרגיה, הכוללת הקמת בית זיקוק איראני בחופי הים התיכון, שיסתמך על נפט איראני המיוצא לסוריה באמצעות מסוף הנפט בעיירה בניאס שבצפון מערב סוריה.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: