אניה שניה, עמוסת חיטה מאוקראינה, עוקפת את המצור הרוסי בדרכה למצרים

ספינה עמוסה בחיטה הפליגה מנמל אוקראיני לכיוון מצרים, לפי מה שהודיעו השלטונות האוקראינים, וציינו כי זו הפעם השנייה השבוע שספינה עשתה שימוש במסדרון הים שהקימה קייב כדי לעקוף את המצור והאיומים הרוסים.

שר התשתיות האוקראיני, אולכסנדר קוברקוב, אמר ברציף "X" כי "הספינה Arwiat יצאה מנמל צ'ורנומורסק כשהיא נושאת 17,600 טונות של חיטה אוקראינית, בדרכה למצרים".

אתמול, יום חמישי, הגיעה לאיסטנבול  ספינת החיטה הראשונה  שהפליגה מנמל אוקראיני מאז סיום ההסכם הבינלאומי בים השחור, לפי דיווח של האתר המתמחה במעקב אחרי תנועות ימיות".

מהאתר נמסר כי הספינה "Resilient Africa", שאורכה 76 מטרים, מניפה דגל איי פלאו ומובילה שלושת אלפים טון חיטה, הגיעה למיצר הבוספורוס, לראשונה מאז תום ההסכם ב-17 ביולי  2022, בעקבות ביטולה על ידי רוסיה.

באמצע יולי פרשה מוסקבה מההסכם שנחתם ב-2022 באיסטנבול לאפשר ייצוא של סחורות חקלאיות אוקראיניות דרך הים השחור, בהתבסס על חשיבותן לכלכלת המדינה ולביטחון המזון העולמי.

בתגובה, אוקראינה מבקשת לעשות שימוש בנתיבים ימיים לאורך חופי מדינות בעלות הברית שלה עד לבוספורוס, תוך התעלמות מהאיומים הרוסיים להטביע כל  ספינה  שנכנסת או מפליגה מנמלים אוקראינים.

ההסכם הבינלאומי, שנערך בחסות טורקיה והאו"ם וממנו נסוגה מוסקבה, איפשר ב-2017 ייצוא של כ-33 מיליון טון של תבואה וסחורות חקלאיות אוקראיניות דרך הים השחור.

كييف تعلن مغادرة أول سفينة من ميناء على البحر الأسود عبر ممر ملاحي جديد -  YouTube

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: רשת אלערביה ורשתות חברתיות