7 יתרונות בריאותיים מדהימים למי שאוכלים צימוקים מדי יום

צימוקים הם ענבים המיובשים בשמש או במייבש מזון. לדוגמה, הוא משמש כתוספת לסלט, ביוגורט כחטיפים ובגרנולה או דגנים. הוא משמש גם באפיית עוגות טעימות, לחמים ועוגות, והוא עשיר בסיבים, ויטמינים ומינרלים ומספק גם אנרגיה אדירה, לפי מה שדווח באתר the quint.

צימוקים מתוקים באופן טבעי ועתירים בסוכר וקלוריות אבל אפשר ליהנות מהיתרונות שלהם אם אוכלים אותם במתינות. צימוקים יכולים גם לסייע לעיכול, להגביר את רמות הברזל ולשמור על חוזק העצם. חצי כוס צימוקים מכילה כ-217 קלוריות ו-47 גרם סוכר.

מה קורה אם אנו אוכלים צימוקים מדי יום?

1. זה עוזר לעלות במשקל
יש אנשים שמחפשים לעלות במשקל בצורה בריאה ואפשר להגיע לזה בצורה מקיפה, בזכות צימוקים. צימוקים יכולים לעזור בעלייה במשקל מכיוון שהם עשירים בפרוקטוז וגלוקוז, ומעניקים לך הרבה אנרגיה. זה גם עוזר לך לעלות במשקל מבלי להעלות את הכולסטרול הרע בגוף.

2. מפחית את הסיכון לסרטן
צימוקים מכילים קטצ’ינים המעניקים יתרונות אנטי סרטניים. קטצ’ינים מכילים פוליפנולים בעלי תרכובות נוגדות חמצון ומסייעים במניעת סרטן.

3. מקדם שינה טובה יותר
חוסר בשינה נינוחה עלול להרוס את בריאותכם הנפשית והפיזית, וצימוקים נמצאו מועילים לטיפול בנדודי שינה ולפתרון בעיות השינה שלכם. צימוקים הם גם מקור עשיר לברזל החיוני, וכפי שכולנו יודעים, ברזל הוא מינרל חיוני שלא רק מגביר את ייצור ההמוגלובין אלא גם משפר את חילוף החומרים, נושא חמצן, מחזק את מערכת החסינות ומבטיח שינה טובה יותר.

4. משפר את החסינות
מערכת חסינות יעילה הפכה לבעלת חשיבות עליונה בחייו של כל אדם, וצימוקים מתאימים היטב מכיוון שהם מכילים חומרים מזינים חיוניים כגון ויטמינים ומינרלים בנוסף לתרכובות אחרות, כגון נוגדי חמצון ופוליפנולים המסייעים להילחם ברדיקלים החופשיים במערכת שלנו, לייצב אותם ולמנוע מהם להתפתח. כמו כן משקמת נזק לתאים שלנו. לצימוקים יש גם תכונות אנטי-בקטריאליות, אנטי-ויראליות ואנטי-פטרייתיות, המסייעות בהפחתת הסיכון לזיהומים שונים.

5. מחזק עצמות
צימוקים עשירים ביסוד המינרלי העיקרי לעצמות שלנו, שהוא סידן. הנוכחות של בורון בצימוקים עוזרת גם בכך שהיא עוזרת לגופנו לספוג סידן ועוזרת בשמירה על תפקוד תקין של השלד ומניעת אוסטאופורוזיס.

6. משפר את הראייה
צימוקים מכילים נוגדי חמצון חיוניים התורמים לבריאות העיניים. הוא מכיל גם פוליפנולים המונעים נזקים של רדיקלים חופשיים. צימוקים מכילים גם ויטמין A, המסייע לשיפור הראייה ומעניק לך ראייה חדה יותר. זה גם מעכב או מונע בעיות עיניים הקשורות לגיל כגון קטרקט.

7. שומר על בריאות הלב
צימוקים מתאימים ללב ומסייעים בהורדת לחץ הדם. הוא מסייע באיזון ובשמירה על רמות הנתרן בגוף ומונע התכווצות כלי הדם. אכילת צימוקים יומית מסייעת לשפר את רמות הכולסטרול, משפרת את הכולסטרול הטוב ומסייעת בטיפול בבעיות לב וכלי דם.

איך בודקים צימוקים? תולעים בצימוקים | הרב והשף מאיר בראל - YouTube

קרדיט: רשתות חברתיות