הערכת מפקד צבא לבנון: צריך 40,000 חיילים כדי לשלוט על הגבול עם סוריה

מפקד צבא לבנון ג’וזף עאון אמר כי ארצו זקוקה ל-40,000 חיילים לבנונים כדי לשלוט בגבול סוריה-לבנון.

במהלך פגישה עם גורמים בלבנון כדי לדון בסוגיית הפליטים הסורים, הוסיף עאון, “8,000 פליטים סורים נכנסו לאחרונה ללבנון, 95% מהם הינם צעירים, ופעולות ההברחות מעבר לגבול הפכו לאיום קיומי, והמדינה כבר לא יכולה לשאת אותם”, אמר.

המקורות ציינו כי עאון הנחה את צבא לבנון להתנגש עם המסתננים מעבר לגבול, מבלי לציין את זהות המבריחים או את השתייכותם למיליצית חיזבאללה. 

במהלך הפגישה שלח שר התרבות הלבנוני, מוחמד מורטאדה, הודעה לעון בתגובה להצעתו, ואמר: “הו עאון, אל תשים לב לחוק ותעשה מה שצריך לעשות”, בעוד המזכ”ל ממועצת השרים, השופט מחמוד מקיא, התערב ואמר: “אם אתה רוצה לכבד את נוסח החוק, אתה חייב להכריז על מצב חירום באזורי הגבול ולנקוט באמצעים שאתה רוצה, כי אז הצבא יוכל לפרוס ולשלוט במעברים”, לפי המקורות.

המקורות ציינו שעאון אישר במהלך הפגישה שלצבא לבנון יש 3,000 חיילי להפעלה בשעת חירום, והוא צריך 40,000 כדי לשלוט בגבולות.

מנכ”ל ביטחון הפנים הלבנוני, האלוף אליאס אל-ביסרי, הציע מצדו את הצורך בפיתוח תוכנית אסטרטגית בעלת מספר צירים, הכוללת טיפול ב”רמות הפוליטיות, הכלכליות, ההומניטריות והממשלתיות”, תוך הסתמכות על הצעדים והנהלים שיש לנקוט נגד פליטים כדי למנוע מהם להפוך לאיום. במהלך הפגישה, אמר אלביסרי כי ניתן לפתור את הנושא רק באמצעות תיאום בין הצדדים השונים הנוגעים בנושאי פנים תחילה, ועם המשטר הסורי ולאחר מכן עם הקהילה הבינלאומית, שכן לא די רק שלבנון תמשיך לבכות בגלל חוסר יכולתה לשאת את ההשלכות של הצפה בפליטים לבדה, לפי דבריו.

צבא לבנון הודיע ​​כי בין ה-16 ל-28 באוגוסט סיכל ניסיון לחדירת כ-1,550 סורים ללבנון שניסו לעבור את הגבול בין שתי המדינות.

ב-13 ביוני קראה ממשלת לבנון להחזרת פליטים סורים בלבנון לארצם בתיאום עם ממשלת סוריה והליגה הערבית, בתנאי שהחזרה תהיה מכובדת ובטוחה ותואמת החלטות בינלאומיות.

קרדיט: בלדי ניוז