חברת רפא"ל הישראלית תספק מערכות "חליפת רוח" לטנקי צ'לנג'ר 3 הבריטיים

החברה הביטחונית הישראלית "רפאל" חתמה על חוזה עם משרד ההגנה הבריטי לשילוב  מערכת ההגנה האקטיבית "חליפת רוח" על טנקי צ'לנג'ר 3, הצפויים להיכנס לשירות בשנים הקרובות.

Rafael Advanced Defense Systems הודיעה ב-4 בספטמבר כי השלימה שלב הערכה שני לשילוב של Trophy (מערכת חליפת רוח) בטנקי הקרב המרכזיים שלה במהלך תקופת הבדיקות של שלושת השבועות בסוף השנה שעברה שכללה אש חיה, והמערכת (Trophy) יירטה יותר מ-90%, לפי ההודעה לעיתונות.

"יותר משני תריסר יירוטים בוצעו, מול מגוון רחב של איומים, שזוהה על ידי המערכת", אמר לדיפנס ניוז נב כהן, שמוביל את חטיבת התמרונים הקרקעיים של רפאל.

מערכת ה-Trophy נועדה להגן על כלי רכב קרביים מפני טילים על ידי איתור מקור האש העוינת ולאחר מכן תגובה עם מערכת של מנגנוני הרג קיצוניים כגון פיצוצים, רסיסים, קליעים וכדורים כדי להשמיד את המטרה המתקרבת לפני שהיא פוגעת בכלי הרכב.

 

החוזה של 20 מיליון ליש"ט (25 מיליון דולר) כולל רכישה מוקדמת של מספר לא ידוע של מערכות Trophy, אמצעי נגד וציוד בדיקה הדרושים למאמצי ההסמכה והאינטגרציה לשלב ההדגמה הבא. שלב שלישי ואחרון זה צפוי להתחיל ב-2024 ויתקיים במתקנים של רפא"ל עצמה בישראל ובמגרשי הניסויים בבריטניה.

"בהתבסס על הניסיון שלנו בשילוב Trophy בפלטפורמות שונות, תהליך האינטגרציה יכול להסתיים תוך מספר חודשים עד שנה, בהתאם לקצב ייצור הטנק", אמר כהן. "זה יתאים ללוח הזמנים של ייצור הטנקים."

המיזם המשותף האירופי Rheinmetall BAE Systems Land בבריטניה מייצר את הטנק צ'לנג'ר 3, שאמור להחליף כ-148 טנקים של צ'לנג'ר 2. הדגם החדש צפוי להשיג יכולת מבצעית ראשונית ב-2027 ויכולת מבצעית מלאה ב-2030.

לדברי רפא"ל, Trophy Systems חוזה ייצור סדרתי של יותר מ-2,000 יחידות. כהן ציין כי הוא השתלב ב-17 סוגי כלי רכב, בהם טנקי מרכבה בשירות הצבא הישראלי, טנקי אברמס בשימוש צבא ארה"ב וטנקי Leopard 2 שנפרסו על ידי הצבא הגרמני.

בריטניה מסכימה להתקין את מערכת ההגנה האקטיבית הישראלית Trophy על טנקי צ'לנג'ר 3 מודרניים

קרדיט: דפנס ערביכ    קרדיט לתמונה: דובר צבא בריטניה