איראן פורסת סוללות טילי נ”מ במרחב דמשק לאחר שהקודמים הושמדו ע”י ישראל

לפני כשבוע החל צבא סוריה בשיקום שלושה גדודי הגנה אווירית באזור הדרום-מערבי של דמשק, בסיוע מומחים משורות משמרות המהפכה האיראניים.

מקורות מקומיים דיווחו כי מיליציית אסד עדיין מעבירה ציוד המיועד להגנה אווירית לגדודי “אל-עבאסה” – “العباسة” מצפון לעיירה זכיה וטל אל-דירכאביה מצפון-מזרחה, ולגדוד “אלקסאר” – “الكسار” בדרום-מזרחה. בזמן שהעיירה עדה מאז אוגוסט האחרון לעימותים בין צעירים תושבי המקום לחיילי דיוויזיה 4 שהתפתחה למצור ואיום בהסתערות על העיירה, על רקע הריגתו של תושב העיירה שנורה ע”י חייל מדיוויזיה 4.

 

בשיחה עם רשת החדשות הסורית – “אוריינט נט” אמר פעיל מאנשי זאכיה לעיתונאי מוחמד אלשייח’ : שלוש הגדודים כפופים לדיוויזיה 7 של צבא סוריה, וברשותם טילי ההגנה האווירית מדגם “SAM-5″ ו”ווולגה” הרכוב על משגרי טילים בנוסף לרכבים השייכים ליחידות ההגנה האווירית והמצויידים במקלעי שילקה.

הפעיל הוסיף כי גדודי “אל-עבאסה” ו”אלקסאר” הסוריות נסוגו ממקום היערכותם, עם כל הציוד והתחמושת שלהם לאחר שיחידות מצבא סוריה החופשי השתלטו על שטחים נרחבים באזור בשנת 2012. , והיה חשש שגדודים אלו ייפלו לידיהם על מחסניהם שהכילו טילי הגנה אווירית, וכן טילי כתף מדגם “קוברה” מתוצרת רוסית.

באשר לתל דירח’ביה –  تل الديرخبية, יחידות צבא סוריה החופשי השתלטו עליו במהלך מבצע ספציפי במאי 2016, אולם צבא סוריה רוקן בעבר את מחסני הגדודים מכל כלי הנשק הספציפיים ושמרו שם רק מקלעים כבדים ובינוניים.

הגעת אנשי צבא משורות משמרות המהפכה

עמר חביב, תושב העיירה זאכיה, חשף את הגעתם של מומחים שמכוניותיהם, בגדיהם וסיסמאותיהם שהודבקו על מדי הצבא שלהם היו ברורים שהם משורות משמרות המהפכה האיראניים, והוסיף שהם הגיעו עם שוטרים צבאיים מכוחות צבא סוריה בליווי מתרגם מיוחד. התושב ציין עוד כי כאשר אנשי משמרות המהפכה הגיעו , בשמי האזור ריחפו שני מל”טים.

ראוי לציין כי שלושת גדודי ההגנ”א ממוקמים על קו ישר כ-35 קילומטרים מהגבול עם הגולן הישראלי, והם הושמדו בהפצצה הישראלית הקודמת של עמדות צבא סוריה והמיליציה האיראנית, וסביר להניח שההפעלה מחדש של הגדודים אמורים להעניק לכוחות הגנה האווירית של צבא סוריה אפקטיביות רבה יותר נגד התקפות שרובם מכוונים לאתרים איראניים באזורים הכפריים של דמשק.

 

בפברואר האחרון דיווחה הטלוויזיה הרשמית של איראן כי טהראן תמכור מערכת טילי קרקע-אוויר לצבא סוריה כדי לסייע לה לחזק את ההגנה האווירית מול תקיפות אוויריות חוזרות ונשנות של ישראל.

השדר הממלכתי בטהראן אמר: “סוריה צריכה לבנות מחדש את רשת ההגנה האווירית שלה, והיא מבקשת פצצות מדויקות עבור מטוסי הקרב שלה, והוסיף: “סביר מאוד שנראה אספקה ​​מאיראן של מכ”מים וטילים למטרות הגנה, כגון מערכת ח’ורדד- 15, לחיזוק מערכות ההגנה האווירית של סוריה”.

فيديوغراف | تعرف على منظومة “15 خرداد” الجوية التي ستزود بها سوريا – موقع قناة المنار – لبنان

קרדיט: אוריינט ניוז