בכיר נוצרי בלבנון מזהיר: האיראנים קונים קרקעות ברחבי המדינה בכל מחיר

איברהים אל-סאקר, בכיר במפלגת הכוחות הלבנוניים (הנוצרים), הזהיר מפני התנפלות איראנית על לבנון ועלייתם של מי שהוא מכנה “הפרסים” ברכישת אדמות ורכוש כדי להשתלט על המדינה.

אל-סאקר אמר בקטע וידאו שפרסם בפלטפורמת “X” (טוויטר): “אני רוצה לבקש מכל אדם לבנוני בעל אמצעים שחי בחו”ל “ראה זאת כבקשה כנסייתית לבנונית ריבונית”. אתם חייבים להחזיק ברכוש בכל לבנון , גם אם מדובר רק בשטר בעלות אחד, ואז להיפטר ממנו אם תרצו מאוחר יותר.”

הוא הסביר כי מטרת העניין היא לעצור את ההתנפלות על לבנון וכדי שהיא לא תימכר לפרסים, שמשלמים סכומי כסף גבוהים תמורת רכישת הקרקע, וציין שאם שווי הקרקע יהיה למשל 20$, האיראני ישלם 30$ על מנת להשיגה.

 

הוא המשיך: “נוצרי בלבנון רוצה למכור את רכושו כדי להאכיל את ילדיו, או לאשפז אחד מהם בבית החולים לטיפול, או רוצה לשלוח את בנו לאוניברסיטה… מה אני צריך להגיד למי שרוצה למכור… אני מנסה לעזור לו, אבל אף אחד לא נענה לבקשת העזרה”.

ההשפעה האיראנית הולכת ומתפשטת בלבנון בתקופה הנוכחית עקב מצב חוסר היציבות הפוליטית ממנו סובלות מדינות ערב. טהרן מצאה הזדמנות טובה מאוד לנצל את נוכחותה באזור, ועל מנת להשיג את מטרתה היא מנצלת את חיזבאללה והכלים התקשורתיים, הצבאיים והתרבותיים שלה לתמיכה במדיניות איראן.

חיזבאללה הרחיב את שליטתו בלבנון, וכולם יודעים שהוא השליט האולטימטיבי במדינה, ופעולותיו ותנועותיו רק מאשרים כי הוא השולט בלבנון מבחינה מדינית, צבאית וכלכלית.

"מוֹבִילקרדיט: אוריינט ניוז    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות