סוכנות הידיעות תסנים: חיל האוויר האיראני קיבל מטוסי תקיפה קלים מרוסיה

אתמול, שבת, דווח כי איראן קיבלה מטוסי אימון מסוג Yak-130 Mitten מרוסיה. לאחר המהלך ככל הנראה, נראה גם את מסירת ה-Su-35 Super Flanker, שגם טהראן רכשה.

חיל האוויר של הרפובליקה האסלאמית של איראן (IRIAF) קיבל את המטוס והציג תמונה של ה-Yak-130 בהאנגר עם המילים IRIAF, כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית Tasnim.

סרטון בטוויטר הראה גם מטוס יאק-130 עם אותו צבע נוסע בבסיס האוויר של איראן באיספהאן.

זמן לא רב לאחר מכן הופיעו תמונות של מטוס ה-Yak-130 האיראני, שאושרו על ידי חיל האוויר האיראני. ישנם לפחות שני מטוסי Yak-130 בחיל האוויר האיראני, מספרי הזנב הם  7-9700 ו-7-9701.

בתקשורת נכתב כי הגעת מטוסי ה-Yak-130 לאיראן עולה בקנה אחד עם דיווחים קודמים על השגת ציוד רוסי חדש ע”י טהראן בתמורה לתמיכה במאמצי המלחמה של מוסקבה באוקראינה.

 

רוסיה רכשה מל”טים איראניים בשנת 2022 בטרם יצאה למתקפה מתמשכת על אוקראינה באמצעות מל”טים מתאבדים מדגם Shahed-136 באוקטובר.

בתמורה למל”טים ואספקה ​​אחרת, רוסיה תספק מערכות נשק מתקדמות יותר, כולל מספר מטוסי קרב מדגם Su-35 Flanker-E, הנקראים בדרך כלל “Super Flanker”.

ה-Yak-130 הוא לא רק מטוס אימון, אלא הוא מוגדר גם כמטוס תקיפה קל. 

על תשע מתלי הנשיאה שלו ניתן להתקין כלי נשק, טילים, טילי אוויר-אוויר R-73 (AA-11 Archer) ופצצות מונחות ולא מונחות.

למרות שזה לא צעד מכריע לקראת השגת ה-Su-35 עבור חיל האוויר האיראני, ה-Yak-130 בהחלט מקרב את איראן להפעלת מטוס קרב רוסי מודרני.

ה-Yak-130 הוא ללא ספק המטוס המהיר המתקדם ביותר בשירות איראן כרגע.

איראן עשויה גם לראות יתרונות במטוס ה-Yak-130 למשימות תקיפה קלה. לדוגמה, החונטה של ​​מיאנמר השתמשה במטוסי Yak-130 בתקיפות אוויריות.

כעת מה שהציבור מחכה לראות הוא האם איראן תקבל גם את מטוסי ה-Su-35 על רקע הדיווחים שאיראן ביטלה את קבלת המטוס הזה מרוסיה.

נראה כי איראן נערכת לקליטת כלי טיס מסוג זה, בנוסף לדיווחים כי טייסים איראנים עברו הכשרה על הפלנקר-E.

יאק 130:

תמונה

קרדיט: ערביכ דפנס     קרדיט לתמונה: תסנים