איראן מתפארת שביכולתה ליירט ולתקוף מטוסי חמקן אמריקאים מדגם F-35

בהתייחסו לאיומים במרחב האווירי, אמר הגנרל סמאד אגה מוחמדי לסוכנות הידיעות האיראנית "מהר" כי תקיפה אווירית היא תחום שמפותח במרץ על ידי כל המעצמות הצבאיות בעולם, ומלבד פיתוח נושא התקיפה האווירית, יש לפתח גם הגנה אווירית כדי להתמודד עם האיומים.

הוא המשיך ואמר כי צבא המדינה ומשמרות המהפכה האיראניים עוקבים וחוקרים כל הזמן התפתחויות במקומות אחרים בעולם בתחום ההגנה, ומנסים להסתגל ולשפר את עצמם להתמודדות עם כל איום פוטנציאלי. "אנחנו מנסים להפוך את המחקר שלנו לשימושי ומעשי כך שיהיה יעיל לפחות ל-20 השנים הבאות", הוסיף.

בהקשר אחר של הצהרותיו, הדגיש אגה מוחמדי כי איראן היא אחת המדינות היעילות ביותר בזיהוי ויירוט כלי טיס קטנים.

 

מפקד הצבא הבכיר המשיך ואמר כי ננקטו אמצעים שונים בתחום ההתמודדות עם כלי טייס אוויריים מדויקים ביחידות ההגנה האווירית, והסביר כי הצבא יכול לירות בהם ישירות או להתעמת איתם בשיטות אחרות, לרבות השבתתם או השתלטות עליהם.

אגה מוחמדי אמר כי ההתמודדות עם כלי טיס קטנים כיום מהווה אתגר לכל העולם ואף למעצמות הגדולות, והדגיש כי איראן נהנית מעמדה ראויה בתחום זה, ואף נחשבת בין המדינות המובילות.

בתשובה לשאלה על מידת הנכונות של הצבא להתמודד עם איומי מל"טים, אמר: "בקשר למל"טים, אנחנו פועלים בתחום ההגנה האווירית בשני אופנים: שימוש במל"טים והתמודדות עם מל"טים. "בכל הנוגע ליירוט מל"טים, נעשה שימוש במערכות בגובה נמוך כמו חאתם ומאג'ד". הוא הוסיף כי ישנן גם מערכות שלא נחשפו אך נמצאות בשימוש. הוא הדגיש כי למדינה אין בעיה להתעמת עם מל"טים.

 

אגה מוחמדי ציין כי למרבה המזל איראן היא אחת המדינות המובילות בתחום השימוש וההתמודדות עם מל"טים, והוסיף כי המדינה ערוכה לחלוטין להילחם בכל איום.

הוא הדגיש כי זרוע ההגנה האווירית מתקדם בצורה מדהימה בכל התחומים, והכריז כי יש חדשות טובות בתחום הטילים שיתפרסמו בחודשים הקרובים.

"בעשורים האחרונים, הצלחנו להדוף את כל האיומים סביב גבולנו על ידי הסתמכות רק על כוח מקומי", אמר אגה מוחמדי.

מפקד הצבא הבכיר נגע גם ביכולות של איראן בתחום מערכות הלייזר, ואמר כי המדינה הצליחה להתקדם בצורה חיובית בתחום זה, כולל שיבוש אלקטרוני והטעיה.

בהתייחסו לסוגיית פריסת מטוסי ה-F-35 במזרח התיכון, הדגיש אגה מוחמדי כי למדינה יש כבר יכולת לזהות, ליירט ולנטר מטוסי קרב מדגם F-35.

בתחום הלוחמה האלקטרונית וההתמודדות עם כל סוגי שיטות השיבוש האלקטרוני, איראן נחשבת לאחת המדינות המתקדמות. הוא הוסיף: "פיתחנו מגוון של מערכות שיבוש ואנטי-שיבוש מכיוון שאנו מאמינים שעתיד הלוחמה ינוע לעבר לוחמה אלקטרונית ופעולות בסייבר".

קרדיט: ערביכ דפנס      קרדיט לתמונה: דובר צה"ל