עיתון רוסי: איבוד השליטה על דרום סוריה- חרפה לאסד

באתר Russia Today צוטטה כתבה של עיתון רוסי שכתב ש(איבוד השליטה על) דרום סוריה נחשב לבושה גדולה למשטר הביטחוני הסורי, במיוחד עם פרוץ ההפגנות באזור נגדו, לאור המשך הברחות הסמים מהאזור. המשטר שולט באזור מאז 2018, ומציין כי הדבר מעיד על חוסר אמינותו של המשטר מאחר וממשלת סוריה לא מילאה את התחייבויותיה שבגינן היא הוחזרה לליגה הערבית.

איגור סובבוטין כתב בעיתון הרוסי “Nezavisimaya Gazeta” מאמר על כישלון המשטר הסורי למלא את ההבטחות שנתן לערבים, תחת הכותרת “המבריחים הסורים מהווים כעת איום אווירי על ירדן”.

במאמר, לדברי הכותב, “ירדן עסוקה בניסיונות של מבריחים סורים, השלישי בתוך חודש, לחצות את הגבול באמצעות רחפנים”, ומציין כי “המאבק בהברחת סמים, על פי הנתונים הקיימים, הוא חלק מהמחויבויות שדמשק הרשמית הייתה צריכה לקחת על עצמה כדי לשלב אותה מחדש בליגה הערבית”. 

 

הוא הוסיף כי המשטר הסורי לא עשה הרבה בתחום הפיקוח על סמים, בעוד עמאן כבר הראתה את נכונותה להפעיל תקיפות אוויריות על מטרות מבריחים, וכפי שהתקשורת הירדנית ציינה, עמאן עשויה לנקוט שוב ​​בתרחיש זה.

הכותב סבר כי הדרום הסורי מהווה בושה גדולה למשטר הביטחוני הסורי למרות החזרת השליטה בו מאז 2018, ואמר, “יש גורם נוסף , שהם הדרוזים המפגינים נגד המשטר זה השבוע השני ברציפות”.     

הוא המשיך, “במהלך ההפגנות שהובילו לסגירת מרכזי תחבורה ומוסדות ממשלתיים, הושמעו סיסמאות פוליטיות הקוראות להפלת בשאר אל-אסד, שכן מנהיגי המחאה המקומיים מאמינים שהמשטר אינו מכבד את התחייבויותיו, והם רוצים להקים ממשל זמני”, למרות שהמפגינים לא הודיעו את מה שדיווח הכתב הרוסי.

 

הוא הוסיף, “חומרת המצב באה לידי ביטוי בכך שיציבות המצב בדרום, לפי ההבנה הרווחת, הייתה אחד התנאים החשובים ביותר להחלטת חודש מאי האחרון להחזיר את דמשק לליגה הערבית”.

הכתב הרוסי התייחס למה שפורסם על ידי המגזין האמריקאי “נשיונל אינטרסט”, כי לא הושגה התקדמות משמעותית ביחס ליציבות הדרום, והכתב הרוסי אמר, “ירדן התקדמה מעט במאבק בהברחת קפטגון לאורך הגבול עם סוריה, ובאופן דומה, עיראק מתמודדת עם בעיית הברחות הולכת וגוברת לאורך גבולותיה וכי גבולה המערבי עם סוריה חדיר מאוד.

הכתב הפנה את תשומת הלב במאמרו לעובדה שערב הסעודית הפסיקה, עד כרגע, את תהליך ההתקרבות הדיפלומטית לבשאר אל-אסד.

הפגנה בסויידה:

קרדיט: בלדי ניוז