מהומה באיראן עקב לחיצת היד של מרים המשקולות האיראני עם עמיתו הישראלי

פדרציית הרמת המשקולות האיראנית כינתה את קיומה של ישראל לא לגיטימית, פיזרה את ועדת הוותיקים שלה בשל “פעלה בניגוד לאידיאלים של הרפובליקה האסלאמית של איראן”.

מוסטפא ראג’אי לנגרודי זכה במדליית הכסף באליפות העולם לגברים בוגרים שנערכה בפולין והפך לנציג השלישי של ישראל שזכה במדליה. נוכחותו של נציג איראן על הבמה והתמונה המשותפת של זוכי המדליות נתקלו בכעס של בכירי הפדרציה האיראנית.

באחת התמונות רג’אי לנגרודי ויריבו הישראלי מדברים ביניהם בפנים מחייכות ובידיים.

בהודעת הפדרציה נכתב: “העמדות שלנו עולות בקנה אחד עם מדיניות הרפובליקה האסלאמית, ובנוסף לאיסור ההשתתפות לכל החיים בכל מקומות הספורט של הספורטאי האשם, הודח גם חמיד סלחיניה ונגד כל פשעיו יינקטו צעדים רציניים ונחרצים.

 

בתגובה לאי-התחרות של ספורטאים איראנים מול יריבות ישראליות, גופי הספורט הבינלאומיים לא נוקטים לעיתים קרובות עמדה ברורה לגבי הפרת החוקים שלהם ומקבלים את טענת הנבחרות האיראניות בהודעה על פציעתו או הרעלה של הספורטאי. אבל פדרציית הרמת המשקולות של הרפובליקה האסלאמית הכריזה על עמדתה באופן הכי ברור.

מקובל שפדרציות מוציאות הצהרות במקרים דומים. עם זאת, סאג’אד אנושירוואני פרסם את ההצהרה הבוטה ביותר בשנים האחרונות שאם הגוף הבינלאומי של ענף זה יגיב, זה עלול לגרום לבעיות בשליחת מרימי משקולות איראניים לאולימפיאדת פריז.

בהצהרה זו, תוך שימת דגש על חוסר הפרה של מאבקה של הפדרציה האסלאמית להרמת משקולות בקיומה של ישראל, מודגש: “המאבק נגד המשטר הציוני הוא אחד מעמודי התווך של הרפובליקה האסלאמית, והפדרציה, בעקבות ההנחיות של המנהיג העליון של המהפכה”.

 

סג’אד אנושירוואני, ראש הפדרציה הזו וסגן אלוף הקטגוריה הסופר כבדה של אולימפיאדת לונדון, אמר על התמונה המשותפת של המדליסטים האיראנים והישראלים: “זה בהחלט בלתי נסלח מנקודת המבט של הפדרציה. אנו מתנצלים בפני מנהיג המהפכה, משפחות השהידים וכל תושבי איראן, בהחלט לא נהיה עדים לאירועים כאלה שוב בתחרויות של הרמת משקולות”.

דבר דומה קרה ב-2019 ובקרבות ההיאבקות של פשקוסטן. אזאד עלי מוחמדפור זכה בזהב ומשה גרימברג מישראל תפס את המקום השלישי.

מעמד הנציג האיראני באליפות גרם למשרד הספורט להדגיש: “נבחרת ההיאבקות של פשקוטן השתתפה בתחרות ללא אישור המועצה לחו”ל ויש להטיל עליה דין וחשבון על הפרותיה. “

 

אתר החדשות של משרד הספורט והנוער הודיע: “בעקבות אי אישור המועצה לחו”ל, התנגדה איגוד ההיאבקות לנסיעת נבחרת זו ובהחלט תנקוט צעדים משמעתיים חוקיים והכרחיים נגד המתאבקים הפוגעים”.

סוכנות הידיעות פארס כינתה את התמונה המשותפת של זוכי המדליות “מתועבת”, בהתחשב בכך שזה נעשה בניגוד לאינטרסים הלאומיים וכתבה: “מרים משקולות צילם על הדוכן וחיבק גם את נציג המשטר הציוני.”

“על משרד הספורט להתמודד בנחישות עם הגורמים שגרמו לפעולה הנתעבת ושוברת הנורמות הזו”.

Mustafa Rajaei Langroudi shaking hands with the Israeli athlete

קרדיט: רדיו פרדה