שדה התעופה הבנ”ל בחאלב שבצפון סוריה הותקף ויצא מכלל שרות. עדכונים

אמצעי התקשורת בסוריה דיווחו הבוקר כי בסביבות השעה 04:30 נורו טילי מתוך הים התיכון , בגזרה שמול נמל לטקיה שבצפון מערב סוריה , והם פגעו בשדה התעופה הבין לאומי שבעיר חאלב.

על פי דיווחים ראשוניים חלק מהטילים שנורו על ידי הכוח התוקף , שלא ניתן היה עד כה לזהות אותו בבירור, פגעו במסלול ההמראות והנחיתות היחיד בנמל והוציאו אותו מכלל פעולה. בעקבות התקיפה השדה הושבת מפעילות.

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות

 

מדיווחים אחרים עולה , כמו כן, כי הותקפו מחסני נשק ותחמושת איראנים בשדה התעופה הצבאי הסורי – אלנירב, הסמוך לשדה התעופה של חאלב , ובתקיפה הם הושמדו.

אמצעי התקשורת בסוריה הדגישו כי שדה התעופה הצבאי אלנירב נמצא בשליטה מלאה של הכוחות האיראנים בשיתוף עם כוחות חיזבאללה.

בימים כתיקונם איראן מעבירה, באמצעות מטוסי מטען אזרחיים , נשק רב לחיזבאללה, דרך שדה התעופה של חאלב , אשר משם הם מועברים למחסני הארגון בצפון לבנון.

עד כה לא ברור מהדיווחים הסורים השונים , למרות שהם מיהרו לשלוח אצבע מאשימה לעבר ישראל כאילו היא העומדת מאחורי תקיפה זאת , מה היתה דרך הפעולה של תקיפה זאת.

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות

 

האם טילי השיוט התוקפים נורו מפלטפורמה ימית ששייטה במזרח הים התיכון מול חופי סוריה, או שהטילים נורו ממטוסי קרב שטסו בשמי מזרח הים התיכון. 

אמצעי התקשורת בסוריה דיווחו כי כל הטיסות שהיו מיועדות לנחות בשדה התעופה של חאלב הופנו לנחיתה בשדה התעופה הבין לאומי של דמשק או בשדה התעופה שבלטקיה.

מנהל המצפה הסורי לזכויות אדם הפועל בלונדון אמר בעקבות תקיפה זאת כי הותקפו מחסני נשק ותחמושת שאך הגיעו מאיראן והיו מיועדים לשליחה לחיזבאללה בלבנון.

כמו כן הזכיר מנהל המצפה כי שדה התעופה הבין לאומי של חאלב הותקף בעבר על ידי ישראל 3 פעמים.

 

מצגת : תקיפת שדה התעופה של העיר חאלב: