קצין סורי בכיר ביותר, בדרגת אלוף, מת בנסיבות מסתוריות

רשתות חברתיות המקורבות למשטר אסד ספדו לאלוף “מואפק אסאעד”, שהיה ידוע במעשים האכזריים שביצע נגד העם הסורי שכלל השמדת ערים ועיירות מורדיות על תושביהן וביצוע אינספור מעשי טבח בכל רחבי המדינה.  

רשתות, בהם “מדאיה אלן”, דיווחו על מותו של האלוף בצבא סוריה, “מואפק מוחמד אסעד”, מבלי לציין את נסיבות מותו. רשת החדשות הסורית – אוריינט גם עקבה אחר פוסט בפייסבוק של אחיו ,אחמד, אשר מתגורר בשוודיה, המאשר את החדשות על מותו, בעוד שמקורות אחרים דיברו על מותו ממחלת הסרטן.

במהלך שנות המהפכה הסורית פיקח אסעד על הדיכוי הצבאי, במיוחד לאחר שהתמנה בתחילת 2012 לסגן ראש המטה הכללי של צבא סוריה.

כדי להוכיח את נאמנותו לבשאר אל-אסד, מיהר אסעד להוביל באופן אישי פעולות צבאיות נגד הערים המורדות באזורי מערב קלמון, לרבות הערים זבדאני ובלודאן, שהובילו למותם של מאות אזרחים.

 

"הֶרֶס

 

מאוחר יותר ב-2015, מינה בשאר אל-אסד את האלוף אסעד לראש הוועדה הצבאית והביטחונית בחמה, שם ביצע מעשי טבח מחרידים.

בשנת 2017 נכנס אסעד לתפקיד ראש הוועדה הביטחונית והצבאית במזרח סוריה כדי להמשיך במעשי הטבח שלו שם נהג לגנוב מחצית מסכום הסיוע הבינלאומי שהוקצה לאזרחים, ולמכור אותו.  הוא גם עשה מונופול על הסחר של מוצרי מזון ותרופות שהגיעו לדיר א-זור באמצעות מסוקים צבאיים, לפי אתר Pro Justice.

אסאעד הוביל גם פעולות צבאיות באזור הכפרי של לטקיה, בטרם מונה ב-2018 כיועץ לשר ההגנה, והופקד לנהל את ענייני הרמטכ”ל. למרות זאת, בשאר אל-אסד סירב למנותו כרמטכ”ל, למרות שהתפקיד היה פנוי במשך תקופה ארוכה.

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות