פוטין היכה שנית ? תקרית "הרעלה" ברכבת גרמנית

למרות הרציחות של ארבעה מעמיתיה בעקבות דיווחיהם האנטי רוסיים, העיתונאית הרוסית אלנה קוסטיוצ'נקו מעולם לא חשבה שהיא הורעלה כשהרגישה רע ברכבת לברלין.

"כשאתה עובד ככתב חוקר ברוסיה אתה תמיד זהיר", אמרה לרויטרס. "יש לך הרבה צעדי זהירות שאתה נוקט כל הזמן. אבל כשמצאתי את עצמי באירופה שכחתי לגמרי את כל אמצעי האבטחה האלה.

 

התובעים הגרמנים חוקרים האם קוסטיוצ'נקו, שחיה כעת במחבוא, הייתה קורבן לניסיון רצח כשחלתה באוקטובר האחרון.

התסמינים שלה התחילו בחוסר התמצאות וכאבי בטן בנסיעה ברכבת ממינכן לברלין ונמשכו מספר שבועות. כשהמחשבה שייתכן שהורעלה הבליחה במוחה, היה מאוחר מדי לזהות רעלים כלשהם.

"נאלצתי להסיר את הטבעות שלי כי האצבעות שלי נראו כמו נקניקיות", אמרה, ותיארה את הנפיחות שהייתה בין התסמינים שלה. חודשים לאחר מכן, היא עדיין מותשת ומסוגלת לעבוד רק שלוש שעות ביום.

אויביו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין המתגוררים בחו"ל הורעלו בעבר, כולל הסוכנים החשאיים לשעבר סרגיי סקריפל, ששרד וסרגיי ליטוויננקו, שלא. מורד צ'צ'ני לשעבר מת בברלין במה שבית משפט גרמני אמר שהוא התנקשות של מדינה רוסית.

הקרמלין מכחיש מעורבות ברציחות אלו.

"זה התאים לנרטיב של פוטין, שאנחנו לא יכולים לסלוח לבוגדים", אמרה קוסטיוצ'נקו. "אבל אף פעם לא עבדתי עם שירותים חשאיים… איכשהו חשבתי שבאירופה אני בטוחה."

בתקופה שבה בירות האיחוד האירופי נתפסות כמקלט בטוח פוטנציאלי על ידי פעילים וכתבים רוסים הרואים עצמם בסיכון בבית, האפשרות שגם הם עלולים להיות מותקפים בחו"ל הינו מצמרר.

"כשמצאתי את עצמי באירופה, שכחתי לגמרי מאמצעי אבטחה, כמו כשדיברתי על הטיול שלי למינכן השתמשתי בפייסבוק ", אמרה קוסטיוצ'נקו, כתבת חוץ שחשפה לכאורה פשעי מלחמה רוסיים באוקראינה.

כשהרופאים אמרו לה שהיא כנראה הורעלה התגובה הראשונית שלה הייתה לצחוק.

היא הייתה אחת משלוש עיתונאיות רוסיות עצמאיות שככל הנראה הורעלו בזמן שהייתן בחו"ל. שלושתן סבלו מתסמינים דומים.

"אנחנו יכולים לאשר שחקירת ניסיון הרצח של אלנה קוסטיוצ'נקו תלויה ועומדת", אמר דובר של התובעים בברלין ביום שישי.

Europe by Rail | Defining the Inter-City brand

קרדיט: אלערביה    קרדיט: יורופ רייל