מנהיג הדרוזים בישראל מביע תמיכה במרד הדרוזי בדרום סוריה. השלכות!

בסוף שבוע שעבר, ביום חמישי, 24 באוגוסט, הביע ראש העדה הדרוזית בישראל, מואפק טריף, את תמיכתו בהפגנות בנפת א-סויידה, שבדרום סוריה, תוך קריאה לאחד את השורות בין השייח'ים והמנהיגים לציבור העממי במחוז. 

השייח' טריף תיאר את ההפגנות בא-סוויידה כדרישות לשמור על כבודם של תושבי המחוז, וכי מה שהם דורשים הוא זכות בסיסית וטבעית לחיים הגונים ונורמליים בג'בל אל-ערב. .

הוא הסביר שהמונותאיסטים הדרוזים הם אלו שהניחו את אבן הבניין הראשונה למדינה הסורית לפני כמאה שנה, ושאף אחד לא יכול להתעלות על הקורבנות שלהם במשך עשרות השנים, במיוחד יציבותם באדמותיהם ודבקותם בארצם תוך העדפה על פני יתר המדינות.

טריף הדגיש כי איתנותם של אנשי א-סויידה מחייבת את אחדות הדרגות בין שייחי העדה למנהיגים העממיים והפוליטיים בהר הדרוזים.

לפי ההצהרתו של השייח' טריף, נראה כי הוא פועל לניהול שורה של מגעים בינלאומיים עם גורמים הפועלים בסוריה, כדי למנוע את דיכוי המאבק העממי השליו של תושבי ההר.

 

השיח' טריף יצר לפני מספר ימים מגעים עם המנהיגים הדרוזים בהר והפציר בהם לעבוד יחד ולהתאחד.

אתמול, יום רביעי, פרסם השייח' של העדה הדרוזית בא-סויידה, חמוד אל-חינאווי, הודעה בה הכריז על הזדהות עם ההפגנות המתקיימות בזירה הסורית.

אנשי נפת א-סויידה, שבדרום סוריה, ממשיכים במחאותיהם זה היום השמיני ברציפות, המתבטאת בחסימת כבישים, סגירת מוסדות המזוהים עם המשטר הסורי וארגון משמרות והפגנות הקוראות להפלת המשטר הסורי.

בסוף הששבוע סגרו מפגינים בכפר סאלה, באזור הכפרי המזרחי של א-סויידה, את הכביש הראשי בכפר, ואישרו את המשך השביתה הכללית ביומה החמישי.

המפגינים יצאו גם לכביש "דמשק – א-סויידה" וחסמו חלקית את הכביש, אך איפשרו למקרי חירום לעבור.

בתוך כך, אנשי העיירות ארמאן וסלים, דרומית מזרחית לעיר א-סויידה, ערכו הפגנה בבוקר, ביום החמישי לשביתה הכללית, וקראו קריאות בגנות המשטר הסורי.

בדרום סוריה עדים להפגנות ומחאות בדרעא ובא-סויידה, עקב הידרדרות המצב הכלכלי, ובין דרישות המפגינים יש קריאות ליציאת המיליציות האיראניות וכוחות זרים מסוריה והפלת משטרו של בשאר אל-אסד.

 

הערה ברקע הידיעה: מעורבותו הישירה של המנהיג הרוחני של הדרוזים בישראל ועידודו לנוכח המרד הדרוזי במחוז סויידא שבדרום סוריה יכול לגרום להשלכות חמורות לבני עדתו.

בעבר הלא רחוק , כשני העדה בדרום סוריה היו בסכנת חיים עקב מתקפות דאעש ובהמשך של צבא סוריה והמיליציות האיראניות החלו צעירים דרוזים בישראל, כולל כאלו ששרתו בצה"ל , להתארגן ליציאה לדרום סוריה , דרך ירדן , ולהצטרף לכוחות הדרוזים המגנים על יותר מ-750 אלף מבני עדתם הגרים במחוז. התארגנות זאת הופסקה ברגע האחרון אחרי שהושגו הבנות והוטח שלומם של הדרוזים בסוריה.

הקריאות הנוכחיות הם חזרה לתסריט העבר ששוב יכול לסכן חיים של אזרחי ישראל ויכול לדרדר את כל האזור למלחמה כוללת. 

אני מקווה שהכל נלקח בחשבון ע"י המנהיג הרוחני מואפק טריף.

الشيخ موفق طريف - YouTube

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות