רוסיה משתמשת בבני נוער כדי להרכיב מל”טים מתאבדים איראניים

על פי דוח המחקר של Radio Free Europe, רוסיה משתמשת בבני נוער כדי להרכיב מל”טים מתאבדים איראניים.

שנה וחצי לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה ובעקבות הרחבת שיתוף הפעולה הצבאי בין הרפובליקה האסלאמית של איראן ומוסקבה, החקירה של רדיו אירופה החופשית מראה כי רוסיה מנצלת בני נוער במפעל המוקדש להרכבת מל”טים מתאבדים איראניים.

הדיווח שפרסם רדיו אירופה ביום שבת, 21 באוגוסט, דיבר על בית הספר הפוליטכני “אלאבוגה” באזור טטרסטן ברוסיה, שם החלה רוסיה, על סמך החוזה עם איראן, בבניית מתחם הכינוס של המל”טים המתאבדים מדגם “שאהד” והדו”ח מצביע על כך שמאות תלמידים נאלצים לעבוד בבית הספר הזה ונמצאים תחת לחץ פסיכולוגי.

 

הדו”ח קבע כי בני נוער אלו “נאלצו לשתף פעולה” בתנאי “עבודה מתישים” בתוכנית לבניית רחפנים שרוסיה משתמשת בהם כדי לתקוף אזרחים ותשתיות באוקראינה.

כאלף בני נוער בגילאי 15 עד 17 לומדים בבית ספר זה, בעל מוניטין של מכון טכני מוביל ברוסיה, ולפי הדיווח של רדיו אירופה מאות מהם מנוצלים כעת בתוכנית ההרכבה של מל”טים איראנים.

החשיפה, על ניצול רוסיה של תלמידי בית הספר הפוליטכני אלאבוגה, כדי להאיץ את תוכנית ההרכבה של מל”טים מתאבדים שתוכננה על ידי איראן, החלה בחודש שעבר על ידי שתי מדיות שעשו תכניות תחקיר “פרוטוקול” ו”רזורות”.

בעקבות התכנים של שני האתרים הללו, רדיו אירופה החופשית שוחחה עם הורים של עשרות תלמידי בית ספר אלאבוגה. הם סיפרו שילדיהם עובדים שעות ארוכות ביום במתחם המל”טים ובריאותם הנפשית נמצאת בסיכון כאשר נמנעת מהם מנוחה ואפילו מזון ראוי.

על ידי שילוב של השכלה תיאורטית עם ניסיון בעבודה, בית הספר אלאבוגה הבטיח לתלמידים משרות עם הכנסה חודשית של כ-700 דולר אמריקאי ואפשרות לעשות קריירה, אך סרגיי פודסיטניק, כתב תחקיר של “פרוטוקול”, אמר לרדיו אירופה כי התלמידים אומנו לייצור ולהרכיב מחלקים מל”טים. 

بهره‌کشی از نوجوانان در خط مونتاژ پهپادهای انتحاری ساخت ایران در روسیه

קרדיט: רדיו פרדה   קרדיט לתמונה: אירנ”א