רוסיה חושפת מזל”ט מתאבד חדש מסוג Hello 82

בתערוכת הצבא 2023, שתתקיים במוסקבה בין ה-22 ל-27 באוגוסט, תציג רוסיה כלי טיס בלתי מאויש חדש בשם Hello 82, שהוא כטב”מ מתאבד שיכול לשאת עד 25 קילוגרם של חומר נפץ ולטוס במהירויות של עד 200 קמ”ש.

כטב”מ זה, שתוכנן על ידי ZALA Aero, הוא אחד ההישגים האחרונים בתחום המטוסים הבלתי מאוישים ברוסיה, ומטרתו להגביר את יכולות הצבא הרוסי בקרבות עירוניים ובאזורים הרריים.

לפי מקורות רוסיים, ל-Hello 82 יתרונות רבים, כמו יכולת השליטה שלו מרחוק או שליטה אוטומטית, יכולתו לזהות מטרות ולאתר בדיוק גבוה ויכולתו להסוות ולהתנהל מול מערכות הגנה אוויריות של האויב.

ה-Hello 82 משתמש גם במערכת הבקרה המתקדמת ZALA SATCOM, המאפשרת העברת נתונים ותמונות ישירות ובאופן מאובטח באמצעות לוויינים, מה שמגדיל את הטווח והיעילות שלו.

כטב”מ זה מעורר עניין אצל מבקרים ומומחים רבים שיגיעו לתערוכה, במיוחד ממדינות אחרות המבקשות לקנות או לפתח רחפנים מתקדמים. גורם רשמי ב-ZALA Aero אמר כי ישנן בקשות רבות ממדינות אפריקה, אסיה ואירופה לרכוש את מזל”טי Hello 82.

לרוסיה יש כטב”מים מתאבדים נוספים בארסנל שלה. לפי כמה מקורות, רוסיה משתמשת ברחפנים מדגמי Lancet ואוריון, שיכולים לשאת חומרי נפץ ולפגוע במטרות בדיוק. רוסיה משתמשת גם במזל”טים מתאבדים כדי להשמיד תחנות מכ”ם אוקראיניות באזור העימות בין שתי המדינות.

רוסיה חושפת מטוס קמיקזה חדש מסוג Hello 82 בתערוכת הצבא ב-2023

קרדיט: דפנס ערביכ   קרדיט לתמונה: טאס