ניו יורק טיימס: חילופי השבויים בין איראן לארה"ב הם חלק מהסכם רחב יותר

יממה לאחר ההכרזה על העסקה בין ממשלת ארה"ב לאיראן על חילופי שבויים בין שתי המדינות, אמרו בכירים ישראלים ל"ניו יורק טיימס" כי עסקה זו היא חלק מ"הבנות רחבות יותר".

שני גורמי ביטחון בכירים בישראל, שלא רצו להיחשף בשמם, אמרו לעיתון "ניו יורק טיימס" כי במסגרת "ההבנות הרחבות" שהושגו "בעקיפין" בין איראן לארה"ב, הפעילות הגרעינית של איראן תהיה "מוגבלת" והתקיפות של כוחות פרוקסי המזוהים עם טהראן את הכוחות האמריקאים הנמצאים באזור "יעצרו" .

לפי ה"ניו יורק טיימס" ביום שישי, 11 באוגוסט, הוסיפו גורמים ישראלים אלה כי "הבנות רחבות יותר" אלו הושגו במשא ומתן עקיף בתיווך של סולטנות עומאן.

ביום חמישי, 10 באוגוסט, מחד, אישרו שר החוץ האמריקני ודובר משרד החוץ ומאידך משרד החוץ של איראן את דיווחי הניו יורק טיימס ו-CNN; יש דיווחים שאיראן תקבל שישה מיליארד דולר מכספי הנפט שלה, החסומים בבנקים דרום קוריאנים במשך שנים, בתמורה לשחרור חמישה אסירים בעלי אזרחות כפולה ושחרור כמה איראנים מבתי הכלא האמריקאיים.

שר החוץ, אנתוני בלינקן, אמר כי שחרור החמישה היה "צעד חיובי" ו"דיברנו איתם לאחר שהשתחררו מהכלא", אך הוסיף: "אנחנו רק בתחילת התהליך הזה וחזרתם הביתה (אל ארה"ב) זה עדיין דורש הרבה עבודה".

آزادی گروگانهای دوتابعیتی از بند جمهوری اسلامی

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונה: קול אמריקה – המחלקת הפרסית