משטר אסד מחסל את יריביו בדרום סוריה באמצעות כטב"מים מתאבדים

אתר Free Horan Gathering חשף טכניקה חדשה שבה משתמש המשטר הסורי בהתנקשויות, וזאת בשימוש ברחפנים.

האתר דיווח  כי המשטר תוקף כעת בתים של מבוקשים באמצעות מל"טים, והצביע על כך של"משרד לתיעוד הפרות (הסכמי סולחה שנעשו בין המורדים למשטר)" יש רקורד של חמש תקיפות מהאוויר של מל"טים מאז יולי 2023.

התקיפות התמקדו בערים טפאס ואל-ידודה, ממערב לדרעא, וכוונו לדמויות שפעלו בעבר בצבא החופשי, בנוסף לאזרחים.

גדוד אלאע'ראר (الأغرار) של חטיבה 61 (התופסת את קו הגבול עם ישראל בדרום הגולן), ואזור התעשייה הסמוך לעיר טאפס, נחשבים למרכזי השיגור של מל"טים אלו.

האתר ציין כי כלי טייס אלו הם בעלי כוח נפץ רב וגורמים לנזק עצום, בנוסף לפגיעה המדויקת שלהם במטרות כשהם טסים בגובה נמוך, ואינם משמיעים קול בזמן טיסה, ואף אינם פולטים אור.

האתר ציטט מקורות פרטיים המאשרים כי המיליציות של איראן אחראיות לנושא הכטב"מים במחוז דרעא, בתיאום עם ראש ענף המודיעין הצבאי של המשטר, תת-אלוף לואי אלעלי – لؤي العلي.

האתר ציין כי דיוויזיה 4 שבפיקודו של האלוף מאהר אל-אסד הקימה לאחרונה מחנה במפקדת דיוויזיה 5 באיזרע, כדי להכשיר את חבריה בשימוש בכטב"מים, כולל כטב"מים מדגמי  אבביל 1 ו-2 מתוצרת איראן.

ראוי לציין שהתקיפות שביצעו המל"טים לא הצליחו עד כה להשיג את מטרותיהן, והנזק הוגבל לנזק לרכוש בלבד. המשטר לא הצליח עד כה לחסל בפועל את מתנגדיו תוך שימוש בכטב"מי נפץ.

קרדיט: בלדי ניוז