חשש מ”המבול הלבנוני”: סעודיה מאיצה באזרחיה לצאת במהירות מלבנון

בעוד ששדה התעופה של ביירות מקבל מדי יום עשרות אלפי גולים לבנונים, תיירים זרים, ערבים ואזרחי המפרץ בפרט, הגיעה קריאה של סעודיה לאזרחיה לעזוב לאלתר את לבנון.

שגרירות סעודיה בלבנון הזהירה את האזרחים הסעודים מלהיות נוכחים ולהתקרב לאזורים עויינים שם מתרחשים סכסוכים מזוינים, וקראה לאזרחים לעזוב במהירות את שטח לבנון.

מקורות דיפלומטיים בביירות מאמינים כי האזהרה הסעודית אינה הראשונה, והיא דומה גם לקריאות תקופתיות לאזרחיה לעזוב את לבנון, המתחדשות מעת לעת, בדומה לארה”ב, קנדה ובריטניה. 

המקורות ציינו כי ניתן לקשור את האזעקה הסעודית לחששות הביטחוניים החמורים המופצים ולאפשרות שתפרוץ מלחמה בין חיזבאללה לישראל. לפיכך, ערב הסעודית השמיעה קריאה בהולה לאזרחיה לצאת לפני “המבול הלבנוני” הצפוי הצפוי בכל שעה.

 

הצדק לא נעשה אחרי הפשע בנמל

עם כניסתו של יום השנה השלישי לפיצוץ בנמל ביירות, עמודי התווך של המערכת דהרו על הצהרות וציוצים, בעוד הצדק אבד, כי גורמים ידועים אינם רוצים בכך, ומעדיפים למחוק את האמת ולהשכיח את הפשע, ​​כאילו רעידת האדמה לא התרחשה, והקדושים והקורבנות לא נפלו, וההרס כלל לא קרה. המראות המפחידים שאנשים מדווחים עד היום על פצצת ביירות-הירושימה הם פרי דמיון. 

מקורות מקרב משפחות חללי הנמל אמרו כי המשטר השולט מנסה להגן על המעורבים, מסתתר מאחורי איומי הנשק, שולט במערכת המשפט, מפחיד שופטים, נעדר צדק ועושה דמוניזציה לכל מי שדורש צדק ואמת וקורא לסיוע בינלאומי.

המקורות חשפו עוד את התקדמות המאמצים שנעשו על ידי צוות של עורכי דין מתנדבים בהגשת תביעות בינלאומיות נגד המעורבים והנמלטים או אלה שטוענים לחסינות הפרלמנטרית, המיניסטריאלית, העדתית והפוליטית שלהם.

 

הדיווח השלילי של פיץ’ על לבנון

מבחינה פיננסית, סוכנות “פיץ’ אישרה, בדו”ח על לבנון שפורסם באתר הרשמי שלה, כי דירוג האשראי לטווח ארוך במטבעות זרים ללבנון הוא במצב “מחדל מוגבל”, שהוא שלב שלפני “המחדל המלא”.

והיא הסבירה כי “לבנון עדיין במצב של אי-פירעון על החוב הממשלתי שלה במטבעות זרים, לאחר כישלונה של המדינה הריבונית לשלם את קרן האג”ח הבינלאומיות לפירעון ב-9 במרץ 2020”.

קרדיט: אלג’נוביה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות