איראן: המשטר מגביר את הלחץ, האיראנים כבר לא מפחדים

לקראת ציון יום השנה לרצח מהסא אמיני, סרטון אחד שמספר את הסיפור של מחאת החופש והקריאה להחלפת המשטר.

בפוסט שפרסמתי ב 9 בדצמבר שעבר, סיפרתי לכם שבריוני המשטר גנבו את מצבת קברו הטרי של אחמד שוכראללאהי, שנרצח כשאמו הסיע אותו לבית חולים, היות ומשפחתו העזה לחרוט על המצבה: “מדם צעירי המולדת, צמחו צבעונים" ( از خون جوانان وطن لاله دمیده), טקסט שנלקח משם בלדה של עארף קזוויני (عارف قزوینی = Aref Qazvini).

גם הזכרתי מאז שהמשטר ממשיך לחלל קברי נרצחי מחאת החופש והקריאה להחלפת המשטר, לשבור מצבות, לשרוף חלקות קבר, ולמנוע ממשפחות הקורבנות לערות טקסי הלוויה וטקסי זיכרון.

הלילה עלה ברשתות האיראניות סרטון שאין לי ספק שיהפוך לוויראלי ויגיע מהר לרשתות החברתיות הגלובליות.

https://www.youtube.com/shorts/eoeXBwsWGuw?feature=share

 

את הסרטון שצולם בליל אמש ליד קברה של מהסא, העלתה מוג’גן אמיני (מוג'גן אפתחארי) (مژگان امینی = Mojgan Amini) (مژگان افتخاری = Mozhgan Eftekhari) אמא של מהסא, ובו שומעים אישה שרה את השיר מדם צעירי המולדת (از خون جوانان کشور = Az Khoon E Javanane Vatan = From the Blood of the Country’s Youth). הסרטון מצורף בהודעה הבאה.

אציין שאמה של מהסא נוהגת להעלות מדי פעם סרטונים שמצולמים ליד הקבר, ולפני שבוע העלתה לרשת סרטון שבו נגן סטורי מנגן את הלחן "אֶי איראן" (ای ایران = Ey Iran) שנחשב ע"י איראנים רבים כהמנון האמיתי של איראן.

יש לציין שאמה של מהסא מסתכנת במעצר, אם לא גרוע מכך, בכך שהיא מעלה סרטונים כאלה מקבר ביתה, ונותר לנו לקוות שהמשטר לא ישלח את בריוניו כדי להרוס ולחלל את חלקת הקבר, ולעצור אותה לקראת יום השנה לרצח מהסא, שגרם להתפרצות מחאת החופש, והקריאה להחלפת המשטר.

روانشناس و مشاور ، مژگان امینی (مرزداران) + شماره تلفن، آدرس، نظرات، تصاویر و... | بهترینو - مرداد 1402

 

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון