מקור מערבי: וושינגטון שוקלת מבצע צבאי בסוריה בתאום עם בעלות בריתה

מקור דיפלומטי מערבי אישר לאתר החדשות הסורי -"Nedaa Post" כי משרד ההגנה האמריקני בוחן ברצינות את התרחיש של מבצע צבאי בסוריה .

לדברי הגורם הדיפלומטי הבכיר, לממשל האמריקני הנוכחי יש כבר רצון לשנות את המציאות בשטח. התקיפה עשויה להיות בצפון מזרח סוריה, שם פרוסות מיליציות איראניות. במקביל לשקיעתה הנוספת של רוסיה במלחמה האוקראינית, החל הצבא האוקראיני במתקפת הנגד שלו.

לדברי הגורם, וושינגטון מנהלת מגעים עם מדינות אזוריות במטרה להגיע להסכמה על צעדים אפשריים בנושא הסורי, והדבר גרם למיליציות הנתמכות על ידי איראן, בעיקר חיזבאללה הלבנוני, להיערך לתרחיש שכזה.

מוקדם יותר ניהלו כוחות הקואליציה שעל אדמת סוריה שיחות עם מנהיגי שבטים ערבים המזוהים עם האופוזיציה הסורית. אחמד אלוש, לשעבר מפקד "חטיבת מהפכני א-רקה"- لواء ثوار الرقة , הדגיש כי המתקפה הצפויה נועדה להביא לשינוי במפת הכוחות הסורית.

שר החוץ הסורי, פייסל אל-מקדאד, פרסם אזהרה לכוחות האמריקנים בסוריה במהלך ביקורו בטהראן לפני מספר ימים. הוא קרא לה לסגת משטח סוריה, בהתייחסו ל"ניסיון של העם הסורי" בגירוש הכובשים, כפי שתיאר זאת.

לפני מספר שבועות החיש המשטר הסורי יחידות צבאיות לאזור הכפרי של מחוז דיר א-זור, במיוחד כוחות מהדיוויזיה ה-18, במטרה לחזק את נוכחותו בצפון מזרח סוריה ולספק תמיכה למיליציות הנתמכות על ידי איראן.

הערות ברקע הידיעה:

*- האם ארה"ב נועדה גם עם ישראל ברקע המבצע המתוכנן ? ואם כן … איזה תפקיד ארה"ב מיעדת לישראל במקרה של תקיפה אמריקאית רבתית על הכוחות האיראנים בסוריה?

*- האם התרגילים הצבאיים האחרונים שעשו צבאות ישראל וארה"ב היו על רקע המבצע המתוכנן ? 

*- האם ביקוריו האחרונים של מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב בישראל נועדו להשלים את התאום בין הצבאות למקרה ומתקפה שכזאת תצא לפועל ? 

*- לאחרונה העביר צבא ארה"ב טייסות מטוסי קרב אמריקאים לאזור המפרץ הפרסי כשהסיבה הרישמית היתה להגביר את הביטחון השייט של אניות סוחר במימי המפרץ הפרסי לאחר שאיראן ניסתה שוב ושוב להשתלט על אניות כאלו ולשבש את תנועות הסחר העולמי בחלק זה של העולם. כמו עושים את דרכם למפרץ הפרסי אלפי נחתים אמריקאים. כל ההערכות הזאת – האם היא נועדה לרתק את הכוחות האיראנים שלא להתערב בעת שארה"ב פועלת נגד כוחות הפוקסי שלה על אדמת סוריה ואולי הסכסוך יזלוג לאדמת עיראק ? 

مسؤولان أمريكيان: واشنطن قد تسحب معظم قواتها من شمال سوريا خلال أيام

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונה: ערבי פוסט