הטרור הנגדי נמשך: שוב הותקפו מהקרקע כוחות איראניים במזרח סוריה

פיגועי הטרור האחרונים נגד אלמנטים איראנים , כמו כוחות פרוקסי או אנשי משמרות המהפכה בעצמם , בתוך זמן קצר הפנה את תשומת הלב ועורר את השאלה האם מעשי הטרור הם פרי יד מכוונת אחת שהחליטה למרר את חיי האיראנים בסוריה ולנסות ולדחוק אותם מאדמת סוריה או שזה היה רק מקרי ?

 

היום, שבת, 29 ביולי, נהרג חבר במיליציה של משמרות המהפכה האיראניים ואחרים נפצעו בתקיפה מזוינת במחוז דיר א-זור, שבמזרח סוריה.

אתר החדשות הסורי אל-ח’בור – “الخابور”  מסר כי אלמונים תקפו באמצעות טיל RPG רכב צבאי של מיליציית משמרות המהפכה במדבר אל-קוריה, מזרחית לדיר א-זור.

הוא הוסיף כי התקיפה גרמה למוות של חייל אחד ולפציעתם של שלושה אחרים, ולאחר מכן שיגורו  המיליציות תגבורות לאותו מקום.

כוחות המשטר הסורי שולטים בגדה המערבית של נהר הפרת, שהוא אזור ההשפעה הבולט ביותר של איראן והמיליציות הנאמנות שלה בסוריה, ועל פי ההערכות ישנם כ-15,000 לוחמים מהמיליציות העיראקיות, האפגניות והפקיסטניות הנאמנות לאיראן בדיר א-זור, במיוחד באזור שבין שתי הערים אל-בוקמאל על הגבול עם עיראק ודיר א-זור, דרך אלמיאדין.

 

ראוי לציין כי המיליציות האיראניות להשיג שליטה מלאה .על במחוז דיר א-זור, שהם מייחסים לו חשיבות רבה, במיוחד לערי המחוז  אל-בוקמאל ואל-מיאדין בשל קרבתם לגבול עיראק ולמעברים, אשר משמשים את המיליציות האיראניות להובלת נשק וסמים.

איראן מפקחת על מספר מיליציות הפרוסות בדיר א-זור ובמדבר הסורי, שלוחמיה שייכים ללאום לבנוני, עיראקי, אפגני ופקיסטני, בנוסף לכך היא החלה לגייס גורמים מקומיים מתושבי האזור באמצעות פיתוי בכסף. 

 

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: דובר צה”ל