טרור מבית: גל פיגועים נגד הנוכחות האיראנית בסוריה. מגמה או אקראיות?

פיגועי הטרור האחרונים נגד אלמנטים איראנים , כמו כוחות פרוקסי או אנשי משמרות המהפכה בעצמם , בתוך זמן קצר הפנה את תשומת הלב ועורר את השאלה האם מעשי הטרור הם מיד מכוונת אחת שהחליטה למרר את חיי האיראנים בסוריה ולנסות ולדחוק אותם מאדמת סוריה או שזה היה רק מקרי ? 

שלשום, יום רביעי, 26 ביולי, נהרגו שני לוחמים ממיליציית חיזבאללה הלבנונית ושלישי נפצע בהתקפת טילים שכוונה למכוניתם בעיירה אל-סוחנה, במזרח מחוז חומס.

אתר החדשות המקומי  באינטרנט , North-Press, ציטט מקור צבאי בצבא סוריה שאמר כי חמושים לא מזוהים תקפו כלי רכב צבאי של חיזבאללה סמוך לכביש הראשי בעיירה אל-סוחנה באמצעות טיל מונחה.

 

זמן קצר אחר כך התפוצצה מונית תופת בשכונת אלסיידה זינב שבמרחב דמשק, המעוז האיראני החזק בכל האזור שתנועת הסורים עצמה מוגבלת בה עקב אמצעי זהירות נוקשים שנוקטים בהם האיראנים.

בדמשק מסרו כלי תקשורת הנאמנים למשטר כי מטען חבלה שהוטמן במונית התפוצץ בעיירה אל-סיידה זינב, מקום מושבו של האתר המקודש ביותר לשיעים על אדמת סוריה, ברחוב קואה אל-סודן. 

משרד הבריאות הסורי אמר בעמוד הפייסבוק שלו כי בפיצוץ נהרגו שישה בני אדם ו-26 נוספים נפצעו קשה, בנוסף ל-20 פצועים קל.

קרדיט: רשתות חברתיות

 

בתוך זמן קצר אחר כך נודע כי אופנוע תופת התפוצץ על אוטובוס שהסיע לוחמי מיליציות איראניות וגרם למספר רב של הרוגים ופצועים מנוסעי האוטובוס.

איראן, המיודעת היטב לפעולות נגדה טוענת כי מי שעומד מאחרוי גל הפיגועים הם אנשי דאעש הפזורים ברחבי סוריה והיא גם פועלת נגד מעוזיהם הממוקמים בעיקר במדבר הסורי. למרות הכוחות הרבים שאיראן הקצתה לטיהור המרחב שבין הגבול עם עיראק ומרכז סוריה בואכה תדמור ודמשק, פעילות הטרור של דאעש , או כל כוח אחר הפועל במרחב , ממשיכה במלוא עוצמתה והטקטיקה של “פגע וברח” , שלא מפסיקה לגבות מחיר דמים גדול מאיראן וחיזבאללה, למעשה מגבילה את חופש התנועה הן של האיראנים וכוחות הפרוקסי שלה ואת הכוחות הסורים, ממערב למזרח ומאלצת אותם לנוע בשיירות מאובטחות היטב וגם זה לא מבטיח שלא יותקפו. 

כל מי שפועל שם כבר יודע כי אם תנסה לחצות את המדבר הסורי בכוחות קטנים מירב הסיכויים שלא תגיע למחוז חפצך בחיים.

 

מקבץ כה גדול של פיגועים שכוונו נגד הנוכחות האיראנית בסוריה מעלה תהיה האם החלה יד מכוונת למרר את חיי האיראנים ? או שמדובר במקבץ אקראי של מעשי טרור ? 

אני הייתי מהמר על יד מכוונת!!!