אוקראינה כבר איבדה חמישית מסך ציוד הלחימה שקבלה מנאט"ו

"כמעט 20% מהאספקה ​​שנאט"ו העבירה לאוקראינה כבר אבדה" – פיננשיאל טיימס

בכירים אוקראינים ומערביים הודו כי מתקפת הנגד של קייב סבלה מכישלונות מוקדמים כבדים, כך דיווח כתב העת האמריקאי פיננשיאל טיימס.
כמעט 20% מהאספקה ​​של נאט"ו לאוקראינה כבר אבדה - FT

הצבא האוקראיני משנה את הטקטיקה שלו בניסיון להימנע מאבדות משמעותיות שהרסו עד כה את מתקפת הנגד שלו נגד כוחות רוסים, כך דיווח ה"פייננשל טיימס" ביום רביעי, תוך ציטוט של גורמים רשמיים בקייב ובמערב. 

המקורות של רשת החדשות טענו כי האבדות האוקראיניות היו "כבדות" בשבועות הראשונים למבצעו המיוחל, כאשר ניסיונות לחדור את קווי ההגנה הרוסיים עד כה עלו לקייב ב"כמעט חמישית מהציוד שסיפק נאט"ו לאופנסיבה"

הדיווח של FT מגיע בעקבות מאמר דומה של ה"ניו יורק טיימס" מוקדם יותר החודש, שטען כי קייב איבדה כמעט 20% מהנשק ששלחה לשדה הקרב רק בשבועיים הראשונים של מתקפת הנגד. גם היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, אישר כי אוקראינה איבדה מספר "משמעותי" של חיילים, אך טען שעדיין יש לה עתודות  "מהותיות" .

 

לאחר שלא הצליחו להשיג התקדמות משמעותית בשלבים הראשונים של המבצע, מפקדים אוקראינים החלו כעת לאמץ טקטיקות חדשות, לפי ה-FT. על פי הדיווח, השינוי כולל התמקדות בהפצצת עמדות רוסיות באש ארטילרית במקום לנסות לפרוץ דרך שדות מוקשים רוסיים עם כלי רכב משוריינים של נאט"ו. 

חיילים אוקראינים אמרו ל-FT שבעוד שההתנגדות שהתמודדו איתם מצד הכוחות הרוסיים הייתה נוקשה מהצפוי, הם החלו לאבד משמעותית פחות טנקים וכלי רכב קרביים מאז אימצו אסטרטגיה זהירה יותר. 

עם זאת, הגישה הזהירה יותר באה על חשבון המהירות, כאשר הנשיא ולדימיר זלנסקי הודה כי מתקפת הנגד מתפתחת "לאט יותר ממה שהיינו רוצים". 

ראש ההגנה של קייב מציג תירוצים חדשים לכשלונות התקפיים נגדיים
קרדיט: רשתות חברתיות

המנהיג האוקראיני ייחס את התוצאות החלקיות של המבצע בתמיכה צבאית לא מספקת ולאימון שקיבלו חייליו מהמערב, והתעקש שלצבא אוקראינה אין מספיק נשק כדי לבצע את מתקפת הנגד בקנה מידה שתוכננה מלכתחילה.  

עם זאת, וושינגטון התעקשה שמוקדם מדי להגדיר את מתקפת הנגד כ-"כישלון", כאשר בכירי הפנטגון התעקשו שהם תמיד העריכו שהמבצע יהיה עקוב מדם וממושך. 

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הצהיר ביום ראשון כי המבצע האוקראיני נכשל לאחר שספג אבדות "קטסטרופליות" של למעלה מ-26,000 אנשי שירות פעילים וכן מספר רב של לוחמים זרים.