הסכם בין מאהר אסד לבנו של שליט לוב להציף את אירופה בסם הקפטגון

אתר צרפתי המתמחה במידע מודיעיני חשף את קיומה של ברית סודית בין משטר אסד לבין הגנרל הלובי בדימוס ח'ליפה הפטר, בניהולם של מאהר אל-אסד וסדאם חפטר.

על פי אתר " אפריקה אינטליג'נס ", הברית הכלכלית החשאית קיימת מאז 2017.

האתר מציין כי מאהר אל-אסד, מפקד דיוויזיה 4 והאחראי ישירות על הסחר בסם הקפטגון, על פי דיווחים מערביים, ביקר בלוב בספטמבר 2022 לאחר שהגיע עם מטוס השייך לחברת "כנפי שאם", שם נפגש עם סדאם חפטר כדי לממש את הברית שנחתם עוד בשנת 2017, ולסגור עסקאות.

 

הדו"ח המודיעיני תיאר את מזרח לוב כ"מכרה כסף" שמייצר רווחים עצומים למשפחות אסד וחפטר ואנשי עסקים המקורבים אליהם, לאחר שהקשר ביניהם התחזק בחמש השנים האחרונות.

הדו"ח אישר כי השותפויות הבולטות ביותר שנחתמו בין שני הצדדים קשורות לחברות תעופה ולקשרים בתחום הימי, במיוחד לאחר הקמת חברת "אל-טייר סחר בינלאומי ומשלוחים בינלאומיים" הסורית, שחנכה קו תובלה ימי בין לטקיה לבנגאזי מאז הקמתה בשנת 2018.

"אפריקה אינטליג'נס" ציין כי השותפות השיגה רווחים עצומים מסחר בסם ה"קפטגון", לאחר נטישת השוק במפרץ הערבי, שכן היא פתחה למשטר אסד הזדמנות להרחיב את הסחר הזה באמצעות חברת "אל-תייר" ושימוש בנמלי לוב כדי לשנע את הסמים לדרום אירופה.

האתר ציין כי ישנם שני מטוסי תובלה צבאיים השייכים למשטר אסד, המבצעים טיסות סדירות הלוך ושוב לשדה התעופה בנינה בעיר בנגאזי, והוסיפו כי לעיתים הם עוברים דרך איראן לפני שהם טסים לכיוון בנגאזי.

חפטר חולק אזורי השפעה בלוב עם ממשלת אל-ופק לאחר מאבק ממושך ביניהם, וזו מאשימה את חפטר ביצירת קשרים חשודים עם משטר אסד והענקה לאישים המקורבים לו ויזות נסיעה מזויפות ללוב, בנוסף להפרת הסנקציות המערביות שהוטלו על המשטר.

"אתר