מטוס קרב רוסי פגע במל”ט אמריקאי בשמי סוריה שהצליח לחזור בשלום לבסיסו

מרכז חילות האוויר של ארה”ב (AFCENT) אמר ביום שלישי כי מטוס צבאי רוסי שיגר נורים, וגרם נזק למל”ט MQ-9 אמריקאי שהיה במשימת מעקב אחרי כוחות דאעש בסוריה ב-23 ביולי.

“ב-23 ביולי 2023 בשעה 12:23 בבוקר (EST) מטוס קרב רוסי טס ליד מל”ט מדגם MQ-9 תוך סיכון טיסתו ולאחר מכן החל המטוס הרוסי לפלוט נורים שעברו באופן מסוכן בקרבת המל”ט” – כך אמר  AFCENT בהצהרה.

“אחד מהנורים פגע קשות במדחף המל”ט”, נאמר בהודעה, וכי צוות המל”ט הצליח לשמור על נתיב הטיסה והחזיר אותו בבטחה לבסיס האם שלו.

“ההתעלמות הבוטה של ​​מטוס הקרב הרוסי מבטיחות הטיסה פוגעת במשימתנו להבטיח את התבוסה המתמשכת של דאעש. אנו קוראים לכוחות הרוסיים בסוריה לשים קץ מיידית להתנהגות הפזיזה והלא מקצועית , מבלי שהיתה  כל התגרות”, הוסיף AFCENT.

בחודש שעבר, בכיר בצבא האמריקאי אמר לרשת אל-ערביה בשפה האנגלית כי הכוחות הצבאיים של רוסיה בסוריה הפסיקו לדבוק בפרוטוקולי ביטול הסכסוך המוסכמים עם כוחות אמריקאים והקואליציה.

מוקדם יותר השנה, גנרל בכיר בצבא האמריקני אמר כי ארצות הברית ראתה “פעילות אווירית לא בטוחה ולא מקצועית” מצד הרוסים בסוריה.

במארס, גנרל אלקסוס גרינקיץ’, הגנרל האמריקני האחראי על הפעולות האוויריות במזרח התיכון, אמר כי מטוסים רוסים הפרו את המרחב האווירי מעל בסיס צבאי אמריקאי כ-25 פעמים.

Syria Su-35 Reaper

קרדיט: אלערביה         קרדיט לתמונה: צבא ארה”ב