איראן חושפת את הטיל הימי ארוך הטווח הראשון שלה המשתמש בבינה מלאכותית

משרד ההגנה האיראני חושף את טילי “אבו מהדי” ארוכי הטווח, וכן טוענת כי הם נועדו להגן על כניסות הים למצר הורמוז ולחופים המערביים של איראן במפרץ.

 

היום, שלישי, חשף משרד ההגנה האיראני את טילי “אבו מהדי” ארוכי הטווח.

סוכנות הידיעות דיווחה כי משרד ההגנה העביר לצי הצבא ולמשמרות המהפכה את הטיל “אבו מהדי”, שהוא הטיל הימי ארוך הטווח הראשון שיוצר על ידי איראן והוכנס לשירות.

הסוכנות הוסיפה, “ראש הנפץ של הטיל “אבו מהדי” מכיל חומרים נפיצים ביותר, והוא מסוגל להשמיד סירות, ספינות קרב ונושאות מטוסים”.

והוסיפה, “הטילים של אבו מהדי טסים בגובה נמוך, והמכ”מים לא יכולים לעקוב אחריו, והוא יכול לשנות את גובה הטיסה שלו כשיש מכשולים גיאוגרפיים או מכ”מים”.

  לטיל טווח של יותר מאלף קילומטרים, וקוטרו 55 ס”מ, ויש לו יכולת לעקוף את מערכות ההגנה של האויב.

הסוכנות קבעה כי הטיל “נועד להגנה על כניסות הים למצר הורמוז ולחופים המערביים של איראן במפרץ”, ואמרה כי “בדרך זו, היקף הכיסוי של מערכות ההגנה הימית של איראן הוכפל, והוא יכול לכסות מגוון רחב של סיכונים”.

לטיל “אבו מהדי” יש את היכולת להשמיד את כל סוגי הספינות, הפריגטות והמשחתות – כך טוענים אמצעי התקשורת האיראנים.

טיל זה הוא טיל השיוט הימי הראשון לטווח ארוך העושה שימוש בבינה מלאכותית בתוכניות הקשורות לתכנון מסלול הטיסה של הטיל דרך מערכת השליטה והבקרה ובעל יכולת לעבור דרך מכשולים טבעיים ומלאכותיים וכן להתחמק ממכ”מים ואתרי הגנה של האויב על ידי מעבר דרך נקודות אמצע ותקיפת במטרה מכיוונים שונים.

במאי האחרון חשף משרד ההגנה האיראני, בנוכחות שר ההגנה מוחמד רזא אשטיאני, את הטיל הבליסטי המדויק האחרון של איראן תחת השם “חייבר”.

טיל ה”חיבר” נחשב לטיל מהדור הרביעי של טילי “חורמשהר”. יש לו טווח של 2,000 ק”מ והוא נושא ראש נפץ במשקל של 1,500 ק”ג.

מוקדם יותר דיבר העיתון הישראלי “ג’רוזלם פוסט” על האיום הנשקף מהטילים האיראניים על ביטחון “ישראל” וארצות הברית של אמריקה, לאחר שמשרד ההגנה האיראני חשף את הטילים הבליסטיים האירניים ארוכי טווח והמדויקים האחרונים תחת השם “חייבר”.

במארס האחרון הודיע ​​ראש המטה הכללי של הכוחות המזוינים של איראן, האלוף מוחמד באגרי, כי מומחים איראנים הצליחו לייצר טיל בליסטי בעל יכולת להשמיד מטרות ימיות נעות, במהירות של 8 מאך וטווח של 1,500 קילומטרים.

בתחילת פברואר חשף חיל האוויר האיראני בסיס אווירי תת קרקעי בשם “עוקאב 44”, המכיל מטוסי קרב המצוידים בטילי שיוט ארוכי טווח.

באותו חודש חשף מפקד כוח האוויר והחלל של משמרות המהפכה באיראן, תת-אלוף אמיר עלי חאג’יזדה, כי איראן ייצרה את הטיל ההיפרסוני הראשון במדינה, העולה על מהירות הקול ביותר מפי 12, שהוא הישג טכני חשוב ותוספת נהדרת ליכולת הטילית של איראן.

הטיל “אבו מהדי”:

איראן חושפת את הטיל הימי ארוך הטווח הראשון שלה שמשתמש בבינה מלאכותית

קרדיט: נור ניוז