לאור מספר ההפלות העצום באיראן קצב גידול האוכלוסיה יגיע בקרוב לאפס

לדברי מזכיר  “נאפס”, שהוא מרכז ממשלתי לטיפול בהפלות, 1,000 הפלות “לא חוקיות” מתרחשות מדי יום ו-300,000 עד 500,000 הפלות “לא חוקיות” במדינה בשנה.

לפי הדיווח של כתב IRNA, מוחסן זכריאן, מזכיר המרכז, הודיע ​​על הנתון בשבת, 21 ביולי, והוסיף כי “מתוך אלף הפלות המתרחשות מדי יום במדינה, רק כ-10 הן “חוקיות”.

על פי החוק שאושר על ידי הפרלמנט האסלאמי, ניתן לבצע הפלה “טיפולית” או “חוקית” במצבים שבהם, על פי אבחנה סופית של שלושה רופאים מומחים ואישור רופא בעל השכלה משפטית, הימצאות העובר בגוף האם מסכנת את חייה באופן חמור, או שהיעדר הפלה יביא למוות של האם והן של העובר. במצב זה, הפלה מותרת בטרם ימלאו לעובר ארבעה חודשים ובהסכמת הבעל והאישה כאחד.

על פי חוקי הרפובליקה האסלאמית, הפלה המתרחשת מחוץ למסגרת זו נקראת “הפלה פלילית”.

לדברי מזכיר פרויקט נאפס, “כיום, 95 אחוזים מ-350,000 ההפלות במדינה הן הפלות פליליות”.

הפלה שנתית של 300,000 עד 500,000 עוברים, שלפי גורמים רשמיים ברפובליקה האסלאמית, מבוצעת “באופן לא חוקי”, למרות שהבסיס הסטטיסטי לכך לא הוכרז והוא נתון שהוכרז על ידי מרכז ממשלתי, המשמעות היא סיכון חייהם של כמה מאות אלפי נשים במדינה, שנאלצות לפנות לארגונים מחתרתיים לא מוסמכים.  

מנכ”ל המרכז למעקב והסמכה לענייני רפואה של משרד הבריאות  אמר כי “יותר מ-70 עד 80 אחוז מההפלות הבלתי חוקיות והלא רפואיות מבוצעות מחוץ למרכזים רפואיים”.

בדו”ח על הפלות מחתרתיות באיראן בשנים הקודמות, העריך אתר “Jameeh 24” את המחזור הכספי במגזר זה ב-1,350 עד 1,500 מיליארד טומאן, כולל העלויות בערך של אותה תקופה.

עלי אכבר מחזון, מנכ”ל לשכת האוכלוסין באיראן, אמר בסוף מאי השנה כי, לאור מספר ההפלות הנוכחי, קצב גידול האוכלוסייה במדינה יגיע תוך כמה שנים לאפס .

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות