שרפת הענק בדמשק- שיטה איראנית להשתלט על נכסים סורים בלב אזורי ביקוש

עורך הדין והמומחה המשפטי עבד אל נאסר חושן אמר כי שכונת סרוג’ה במרכז דמשק נשרפה בכוונה, במטרה לשלול ממנה את ההגנה כ”אתר מורשת” ולאפשר לאיראנים להשתלט עליה במסגרת פרויקט פיתוח נדל”ן. 

חוסאן אישר, בראיון בלעדי לרשת החדשות הסורית -Baladi News, כי סרוג’ה היא אחת השכונות הנכללות ברשימת נכסי המורשת והתרבות המוגנים, ומהווה מכשול להתרחבות איראנית ופרויקטי פיתוח נדל”ן שחברות איראניות משקיעות בסוריה.

הוא הוסיף כי על מנת להבין את אופי השכונה ואת מאמצי האיראנים להסיר ממנה את ההגנה כ”אתר מורשת”, יש להכיר את מפת ההתפשטות האיראנית בבירה דמשק המשתרעת משכונת מז’ה במערב דרך שכונת כפר סוזה הכוללת מקדש דתי לאיראנים (אלחסן אלמקזון) ואזור הדראיה אל-סכאפין הכולל את סח’ארפין), ואל-תדמון בדרום, המחבר את אזור סיידה זינב עם שכונת אלמידן, ג’ובר וגוטה במזרח, והשכונות אל-קבון, תשרין וברזה בצפון.

 

חושן ציין כי על פי חוק הגנת העתיקות והמורשת, שכונת סרוג’ה שוחזרה על ידי המנהלת הכללית לעתיקות ומוזיאונים במשרד התרבות הסורי, הקרן הסורית לפיתוח שחבר הנאמנים שלה בראשות אסמה אל-אסד, ומרכז ההצלה והשיקום העתיקות של האקדמיה הרוסית למדעי ההיסטוריה של איראן, האקדמיה למדעי ההיסטוריה של איראן, האקדמיה להיסטוריה של איראן.

המומחה המשפטי הסורי הצביע על כך שהשריפה של אזורי עתיקות ורכוש תרבותי מוגנים, שוללת מהם הגנה, ובכך מבטלת את רישום שטח או מבנה ארכיאולוגי, ובכך מאפשרת הפיכתם לפרויקטים להשקעה בנדל”ן, בין למטרות מסחר ובין למטרות מגורים, שהיא המטרה האמיתית מאחורי השריפה.

לדברי עורך דין חושן, השריפה בשכונת סרוג’ה היא הרחבה של הפרויקטים כולל השינוי הדמוגרפי בדמשק של איראן בחסות אסד, במטרה להעניק לאיראן ולאנשי המיליציה שלה את הזכות להיות בעלי נדל”ן ויוכלו לחיות באזור כאזרחים מהשורה.  

השריפה בשכונת סרוג’ה דמשק מגיעה בדיוק שלוש שנים לאחר שריפת אלפי דונמים של יער בנפות לטקיה, טרטוס וחומס, שהוצתו על ידי גורמים הקשורים לחיזבאללה ואיראן, במטרה לגרום לבעלי האדמות השייכות לאותם יערות למכור אותן לאחר הבעירה, יהיה המחיר של דונם אשר יהיה.

حريق حي ساروجة بدمشق يشعل غضب منصات التواصل الاجتماعي | أخبار | الجزيرة نت

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות ואלג’זירה