אוקראינה מסיגה את טנקי הלאופרד 2 מחזיתות הלחימה עם רוסיה. מה מאחורי?

דווח כי אוקראינה החלה להסיג את טנקי ה- Leopard 2 שלה מקווי הלחימה הקידמיים עם הרוסים.

הדבר נעשה מכיוון שרבים מהמוקשים שהונחו על ידי הכוחות הרוסיים יחד עם טנקים שנתרמו על ידי המערב נהרסים בקלות ולוקח יותר זמן לתקן אותם מאשר טנקים רוסיים.

הכישלון של טנקי Leopard 2 בשדה הקרב האוקראיני לא נבע בהכרח מאיכותם הירודה. הטנק הזה עדיין ראוי להיות הטנק החדש והמתקדם ביותר של נאט"ו.

אך מלבד זאת, ישנן מספר סיבות שאולי תרמו לחוסר היעילות של הטנק הכבד מתוצרת גרמניה במלחמה באוקראינה.

 

ראשית, שדות מוקשים וירי ארטילרי של כוחות רוסים, שימוש בטילים נגד טנקים וכן שימוש במסוקים כבדים תרמו להשמדתם היחסית קלה של טנקי הלאופרד. עד כרגע לא היו לאוקראינים מספיק כוחות להשמיד כוחות עויינים או לתת חיפוי ראוי לכוחות הממוכנים המתקדמים.

שנית, טנק Leopard II מורכב מאוד וניזוק בקלות, ודורש זמני תחזוקה ארוכים בהרבה מטנקים סובייטים ורוסיים, אמרו מקורות.

יחידת הלוגיסטיקה של אוקראינה אמרה כי היא אינה מסוגלת לשלם עבור תיקונים גדולים של הטנקים הגרמניים בשדה הקרב. אם נתגלו בטנקים בעיות, הם נאלצו לשלוח אותם לפולין לתיקון.

שלישית, מדיניות "התגמול" של משרד ההגנה הרוסי כמו גם יחידים וקבוצות רוסים כלפי חיילים רוסים שמצליחים להשמיד כלי נשק מערביים, גרמה להם לתעדף תקיפת ציוד ומערכות נשק מערביות. הטנק Leopard 2 הוא אחד המטרות הממוקדות ביותר.

 

זה עולה בקנה אחד עם מה שדווח על ידי סוכנות הידיעות הרוסית RIA Novosti על הודאותיהם של מספר שבויים אוקראינים. שציינו באופן מפתיע שהם חשים חוסר ביטחון כשהם צריכים להפעיל כלי רכב קרביים שנתרמו על ידי ארצות הברית והמערב. הסיבה לכך היא שכלי רכב קרביים אלו הם היעד העיקרי של הכוחות הרוסיים.

אובדן של מספר רב של כלי רכב קרביים, כולל טנקים, בחזיתות הקרב במזרח גרם לאוקראינה לשקול מחדש את טקטיקת התקפת הנגד שלה כאשר הכוחות תלויים בסיוע חיצוני.

ואכן, במהלך השבועות האחרונים קצב התקפות הנגד באמצעות טנקים מערביים ירד.

קייב ,ככל הנראה, שינתה טקטיקה כדי לצמצם את אבדותיה בכלי רכב קרביים כבדים ולאפשר מתקפת נגד בקנה מידה גדול להתבצע בהזדמנות הנוחה יותר הבאה.

הטנק הראשון של קנדה Leopard 2 כבר בדרך לאוקראינה

קרדיט: דפנס ערביכ     קרדיט לתמונה: צבא גרמניה