אלוף בצבא רוסי: "פוטרתי מיד לאחר שסיפרתי את מה שבאמת קורה בחזית"

גנרל רוסי דיווח כי הוא הודח מתפקידו לאחר שסיפר לראשי הצבא הרוסי על המצב הקשה בחזית האוקראינית.

לפי רדיו אירופה החופשית ביום חמישי, 13 ביולי, אמר האלוף איבן פופוב, מפקד גייס 58 של הצבא הרוסי, כי לאחר שהתלונן בפני ולרי גראסימוב, ראש המטה הכללי של הצבא, לגבי מצבם הקשה של חיילים רוסים באוקראינה, "מיד" הודח.

הקורפוס ה-58, בפיקודו של איבן פופוב, נלחם כעת באזור זפוריז'יה שבאוקראינה.

לדברי האלוף איבן פופוב, בהודעת שמע שפרסם חבר פרלמנט רוסי, אנדריי גורולב, סיפר בגילוי לב את מה שקורה בחזית ומה שגרם למותם ההמוני של חיילים רוסים בשדה הקרב, וזה גרם לשר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו , לפטר אותו "תוך יום".

בהודעה זו אומר פופוב: "מול החיילים ההרוגים הרגשתי בושה שהמשכתי לשקר והעליתי את כל הבעיות מול מפקד הצבא".

הוא הוסיף: "הצבא האוקראיני לא הצליח לשבור את השורות שלנו בחזית, אבל הרמטכ"ל שלנו דקר אותנו בגב והקריב את הצבא ברגע הקשה והחמור ביותר".

 

פופוב, שפיקד על יחידות רוסיות בדרום אוקראינה, קשר בבירור את מספר ההרוגים הרוסים הגבוה ליעילות הארטילריה האוקראינית ואמר בהודעתו כי לצבא הרוסי אין מערכת אנטי ארטילרית מתאימה ואמצעים לזיהוי (מיקום) ארטילריה של האויב.

ערוץ טלגרם הקשור לשכירי החרב של וגנר דיווח גם הוא כי הגנרל העלה את הצורך להוציא את הכוחות העייפים מהקו הקדמי ,עם ראש המטה הכללי של הצבא.

משרד ההגנה של רוסיה עדיין לא התייחס להודעה ולחדשות הללו ולא אמר דבר על פיטוריו של האלוף איבן פופוב.

 

הגנרל הנעדר "נח"

במקביל, שבועיים לאחר שלא נודע  גורלו של סרגיי סורוביקין, הגנרל שבעבר פיקד על כוחות ההתקפה הרוסים באוקראינה, ענה אחד מבכירי הרשויות הרוסים לשאלות העיתונאים ביום חמישי, 22 ביולי.

"לא", אמר אנדריי קרטפולוב, גנרל בדימוס שעומד כיום בראש ועדת ההגנה של הבית התחתון הרוסי, כשנשאל על ידי התקשורת הרוסית אם הוא יצר קשר עם סורוביקין, לפי ה"גרדיאן". 

"הוא נח עכשיו ואינו זמין" – אמר.

הידיעה על " היעלמותו " של סרגיי סורוביקין הגיעה לאחר שגורמי מודיעין אמריקאים אמרו שהם השיגו מידע המצביע על כך שהגנרל הרוסי הבכיר ידע על תוכניתו של מפקד ווגנר למרוד עוד לפני שהמרד התרחש.

קבוצת שכירי החרב של וגנר, שנלחמה בעבר בחזית הרוסית באוקראינה, התמרדה לאחרונה במפקדי הצבא הרוסי, אך המרד הסתיים ב"תיווך בלארוסי".

כשסרגיי סורוביקין מונה לראש המבצעים הצבאיים של הקרמלין באוקראינה, מנהיג המורדים של וגנר, יבגני פריגוז'ין ,שיבח אותו כ"דמות אגדית" ש"נולד לשרת את המולדת".

הגנרל סרגיי סורוביקין, שנחשב לאחד המפקדים הפופולריים בקרב החיילים הרוסים, לא נראה בציבור בשבועות האחרונים.

Major-General Ivan Popov

מקור: רדיו אירופה החופשי      קרדיט: רדיו פרדה           קרדיט לתמונה: משרד ההגנה הרוסי (והטלגרף)