רוסיה מאשימה: טורקיה הפכה ל"מדינה לא ידידותית"

רוסיה הסלימה הצהרותיה נגד טורקיה, והאשימה אותה בהפיכתה ל"מדינה לא ידידותית", לאחר שורה של החלטות שקיבלה אנקרה, שמוסקבה מגדירה כ"פרובוקטיביות".

בהצהרה של ראש ועדת ההגנה והביטחון של מועצת הפדרציה הרוסית, ויקטור בונדרב , שעליה דיווחה סוכנות "TASS" הרוסית נאמר בין היתר: "למרבה הצער, אירועי השבועות האחרונים מראים בבירור שטורקיה ממשיכה להפוך בהדרגה ובהתמדה ממדינה נייטרלית למדינה לא ידידותית", אמר בונדרב.

בונדרב האשים גם את טורקיה בכך ש"קיבלה שורה של החלטות פרובוקטיביות" לאחר ביקורו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ביום שישי האחרון.

הוא הוסיף כי טורקיה תומכת בניסיונה של אוקראינה להצטרף לנאט"ו, וכן שחררה את מפקדי גדוד אזוב, למרות שסוכם שהם יישארו בטורקיה עד תום המלחמה.

הוא גם טען כי "לא ניתן לתאר התנהגות כזו כדבר מלבד דקירה בגב", בהתחשב בכך שהמהלך הינו "לא ידידותי והגיע כתוצאה מלחץ של נאט"ו".

 

החזרתם של מפקדי גדוד אזוב מטורקיה לאוקראינה

בשבת האחרונה הכריז נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי על חזרתם של 5 מפקדי גדוד אזוב למדינה מטורקיה.

זלנסקי גם פרסם ציוץ ב"טוויטר" שם צורפה תמונתו עם מפקדי הגדודים כשהם משוחחים על סיפון המטוס שהעביר אותם מטורקיה לאוקראינה.

"אנחנו חוזרים הביתה מטורקיה, אנחנו מביאים את הגיבורים שלנו הביתה, וסוף סוף החיילים האוקראינים דניס פרוקופנקו, סוויאטוסלב פאלמאר, סרגיי וולינסקי, אולה חומנקו ודניס שליחא יתאחדו עם משפחותיהם", אמר זלנסקי.

בהתייחסו לכך אמר דובר נשיאות רוסיה דמיטרי פסקוב: "טורקיה אפשרה למפקדי הגדוד לצאת לאוקראינה לאחר לחץ כבד של המערב.

פסקוב הוסיף: "על פי ההסכם בין מוסקבה לאנקרה, מפקדי הגדודים היו אמורים להישאר בטורקיה עד תום הסכסוך".

פסקוב ציין גם כי איש לא הודיע ​​לרוסיה על העברת מפקדי אזוב מטורקיה לאוקראינה.

אנקרה לא הגיבה על חזרתם של מפקדי אזוב לאוקראינה, ורוסיה לא חשפה אם הדבר ישפיע על ביקורו הקרוב של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בטורקיה.

ראוי לציין כי מפקדי גדוד אזוב נלכדו על ידי הכוחות הרוסיים במהלך הקרבות המתחוללים באוקראינה, בטרם שוחררו במסגרת הסכם חילופי שבויים בחסות טורקיה.

روسيا هي العدو الأول بالنسبة لهم ... كتيبة آزوف الأوكرانية أشباح الحدود  المتعطشون - YouTube

קרדיט: נדאא' פוסט   קרדיט לתמונה: סטפ ניוז