אינדונזיה עצרה מכלית נפט עם דגל איראן בזמן שהעבירה נפט מספינה לספינה

ביום שלישי, 11 ביולי, הודיע ​​משמר החופים האינדונזי כי תפס מכלית מניפה דגל איראן בחשד למעורבות בהובלה בלתי חוקית של נפט גולמי.

לפי הסוכנות האינדונזית לביטחון ימי, מכלית זו ,בשם MT Arman 114, נשאה יותר מ-272,000 טונות של נפט גולמי בשווי 304 מיליון דולר ונחשדה בהעברת נפט לספינה אחרת ללא רישיון.

הספינה נתפסה לאחר שזוהתה ביום שישי מול ים נאטונה בצפון אינדונזיה כשהיא מעבירה נפט לכלי שייט  שנשא דגל קמרון, כך אמרה ראשת הסוכנות, אן קורנה, לכתבים.

 

בכיר בממשלת אינדונזיה הוסיף כי שתי המכליות ניסו "לברוח" ובזמן שהמכלית הנושאת דגל איראן נעה לעבר מלזיה, השלטונות האינדונזיים תפסו אותה בסיוע מלזיה.

גם הרשות לבטיחות ימית באינדונזיה הודיעה כי המכלית חשודה בהפרת תקנות ימיות אחרות, כמו התעסקות במערכת הזיהוי האוטומטית.

לדברי ראש הסוכנות, המכלית MT ארמן ניסתה לזייף את מיקומה כאילו היא בים האדום ו"לכן נראה שהיו להם כוונות רעות מראש".

טהראן, שנקלעה ללחצים קשים בשנים האחרונות בעקבות הסנקציות הכבדות של וושינגטון, בעיקר בתחום יצוא הנפט, מואשמת בהשבתת מערכת המעקב של המכליות שלה על מנת לעקוף את הסנקציות ולהסתיר את יעד מכירות הנפט שלה.

סוכנות רויטרס כתבה כי לא הצליחה ליצור קשר עם החברות המפעילות מכליות אלו, אך סוכנות הידיעות דיווחה בעבר כי צי "רפאים" של מכליות המוביל נפט מאיראן, רוסיה וונצואלה נע במצרי סינגפור כדי להימנע מגילוי.

רויטרס כתבה כי ככל שמאות ספינות, חלקן לא מבוטחות, הצטרפו למסחר המקביל השחור בשנים האחרונות, הסיכון לדליפות נפט ותקריות אחרות עולה.

 

ראש הסוכנות לביטחון ימי באינדונזיה אמר גם כי המדינה מחויבת לחזק את הסיורים הימיים שלה.

אינדונזיה היא הארכיפלג הגדול בעולם עם כ-17 אלף איים.

בשנת 2021, אינדונזיה גם תפסה ספינות שנשאו דגל איראן ופנמה מסיבות דומות. קברניטי שתי הספינות הורשעו מאוחר יותר על ידי בית משפט באינדונזיה.

בסוף יוני השנה, סוכנויות ידיעות בינלאומיות דיווחו, תוך ציטוט של נתוני משלוחים ומקורות נוספים, כי ייצוא והפקת הנפט הגולמי של איראן הגיעו לרמה הגבוהה ביותר מאז פרשה ארצות הברית מהסכם JCPOA (הסכם הגרעין )  בחמש השנים האחרונות.

بخشی از فیلم تعقیب نفت‌ کش آمریکایی توسط نیروهای سپاه

קרדיט: רדיו פרדה  קרדיט לתמונה: איקטיסאד און ליין