אסד מקדם דור חדש של קצינים בכירים בצבא סוריה. רשימה חלקית

לפני כשבוע ,ביום שבת, 1 ביולי, פרסם נשיא סוריה בשאר אל-אסד, החלטה לקידום מספר קצינים מאגפי המודיעין, הנמצאים ברשימות הסנקציות של ארה”ב, לדרגת אלוף, בנוסף לביצוע סדרת הצבות מחדש של קצינים בסניפים הפרוסים במחוזות השונים של סוריה.

הקידומים כללו את האלוף כפאח מלחם – “كفاح ملحم” ותא”ל כמאל אל-חסן לדרגת אלוף והעברתו של אל-חסן, שנמצא ברשימות הסנקציות של ארה”ב כבר קרוב לשנה, מתפקיד ראש ענף אזור (227) בדמשק לתפקיד סגן ראש אגף המודיעין הצבאי בסוריה.

הקידומים כללו גם את תא”ל, שמוצאו מהעיר ג’בלה, מאליק עלי חביב שנכלל ברשימת הסנקציות ביולי 2021, שהועלה לדרגת אלוף, והעברתו מתפקיד ראש המודיעין הצבאי בסניף פלמירה, לתפקיד סגן ראש מחלקת מודיעין חיל האוויר בסוריה, המזוהה עם אגף המודיעין הצבאי.

 

מחלקת המדינה האמריקנית האשימה את עלי חביב, במהלך הכללתו ברשימות הסנקציות, במעורבות בביצוע מעשי טבח בסורים, ואישרה אז כי עשרות גופות השייכות לעצורים נראו בסניף “פלמירה” בתקופת שירותו של חביב, ואסירים פוליטיים שהיו בתקופתו נהרגו, הוכו,נשרפו ונצלבו למוות עוד לפני שהפקידים נאלצו לכתוב דו”חות לפיהם מותם נבע מסיבות טבעיות כמו שבץ מוחי ואי ספיקת כליות.

הקידומים בדרגה של הנשיא אסד כללו גם את תת-אלוף אסף אלדקר – آصف الدكر, שהועלה לדרגת אלוף, והועבר מתפקיד ראש “ענף 293” באגף המודיעין הצבאי, לפיקוד על המשטרה הצבאית בסוריה.

אלדקר, עלאווי שמוצאו מאזור ג’בל’ה, הידוע ביחסיו הקרובים עם אשתו של אל-אסד, אסמה אל-אחראס, הוביל בארבע השנים האחרונות את המערכה שלה נגד בן דודו של אסד ולשעבר גזבר אוצר המשפחה, רמי מכלוף, במטרה לגזול ממנו את כספו, ואת ההשקעות והחברות שניהל לטובת המשפחה, ובראשן חברת התקשורת “סיטל”.

 

אלדקר מואשם במעורבות באחד ממעשי הטבח הגדולים ביותר שהתרחשו במהלך הסכסוך הסורי, בו נהרגו או נעלמו כמעט 2,000 אזרחים סורים ופלסטינים בבית ספר לאימונים של המודיעין הצבאי הסורי שבפיקודו, כך על פי דיווחים שהגיעו ממשרד החוץ האמריקאי.

הקידומים כללו גם את קידומו של תא”ל איברהים אלוערי, עלאווי מהכפר אבו חפכא שבאזור הכפרי של מחוז חומס, לדרגת אלוף, והעבירו אותו מתפקיד ראש אגף המודיעין הצבאי הכללי, לתפקיד מפקד המודיעין הצבאי באזור הדרום, במקום תא”ל לואי אל-עלי.

בנוסף לאלו, החלטתו של אסד בעניין מינויים וקידום כללה קבוצת קצינים מאגפי הביטחון והמודיעין לתפקידי פיקוד, שכן ברשימה שפרסם משרד הפנים הסורי נרשמו שמותיהם של 10 קצינים נוספים שקודמו מדרגת תא”ל  לאלוף, כולל תא”ל מדר חיידר, מפקד הכוחות המיוחדים בצבא סוריה.

 

ההחלטה כללה גם את קידומם של 78 קצינים בדרגת “אל”מ”, 115 קצינים בדרגת “סגן אלוף”, 139 קצינים בדרגת “רס”ן, ו-20 קצינים בדרגת “סרן”. כמו כן פוטרו 16 קצינים שהועברו לחקירה (כנראה בגלל מעשי שחיתות).

רשימת אל”מים המיועדים לקידום:

קרדיט: אוריינט ניוז

 

ב-18 ביוני מינה משטר אסד את האלוף סאלח אל-עבדאללה למפקד דיוויזיה 30 של המשמר הרפובליקאי בחאלב, פחות מ-7 חודשים לאחר שהועלה לדרגת תת-אלוף.

ברשתות החברתיות נכתב אז כי פיקוד צבא סוריה פרסם החלטה למנות את האלוף סאלח אל-עבדאללה למפקד דיוויזיה 30 משמר הרפובליקה בחאלב, 6 חודשים לאחר קידומו מדרגת תת-אלוף לאלוף, למרות ששמו נכלל ברשימת הסנקציות של האיחוד האירופי עקב השתתפותו בעשרות מעשי טבח מה שהוביל למותם של אלפי סורים.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: וסילה טי וי