ישראל תקפה אמש פעמיים בסוריה מטרות איראניות וחיזבאללה וסוללת טילי SA5

אמש, בלילה שבין שבת לראשון , בשעה 00:20 תקפה ישראל מטרות של צבא סוריה , המיליציות האיראניות וחיזבאללה בצפון סוריה – כך מסרו אמצעי התקשורת הרישמיים של סוריה.

על פי דיווחים מהרשתות החברתיות ישראל תקפה , בגל התקיפות הראשון , מטרות הן במחוז חומס והן במחוז טרטוס.

על פי מקורות סורים ישראל תקפה מחסני נשק של חיזבאללה באזור חומס.

מערכת ההגנה האווירית הסורית הגיבה לתקיפות של מטוסי הקרב הישראלים שירו טילי שיוט כשהם טסים בשמי העיירה עכאר שבצפון לבנון. 

לא ברור באיזה נסיבות הוחלט בצבא סוריה לירות טיל SA5 ( אס-200) ולכיוון של איזה מטוס תוקף , אם בכלל , אך הטיל המשיך במעופו לעומק ישראל והתפוצץ בשמי העיירה רהט בנגב.

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

ישראל בתגובה שגרה פעם נוספת את מטוסי הקרב שלה שהשמידו את הסוללה הסוררת.

בניגוד להרבה פעמים בעבר , ישראל הוציאה הודעה רישמית ונטלה אחריות על השמדת סוללת טילי הנ”מ הסורית מבלי שתודה בגלוי ובמפורש שהיא ביצעה את גל התקיפות הראשון.

תמונה

קרדיט: בוביאן

 

בשעות הראשונות לאחר התקיפה כל הדיווחים התקשורתיים בסוריה טענו כי אין נפגעים בתקיפות הישראליות אלא רק נזק לרכוש, אך לפנות בוקר החלו להגיע דיווחים דווקא מאמצעי תקשורת רוסים שטענו כי “בהפצצה הישראלית הלילה על העיירה אלקדמוס במחוז טרטוס נפצעו 4 מומחי צבא  רוסים, אחד מהם באופן קשה. כמו כן נהרג גנרל איראני משורות משמרות המהפכה אל”מ חסן סוהאני (تقارير: مقتل الجنرال في الحرس الثوري الإيراني حسين سوهاني بعد غارة إسرائيلية على #حمص في #سوريا בתקיפה במחוז חומס”. 

 

להלן דיווחים בנושא התקיפה הכפולה מהלילה:

*- בין 2 התקיפות אותרה טיסת מטען איראנית שהגיעה לדמשק ככל הנראה עם נשק המיועד למיליציות האיראניות הפרוסות מול הגולן הישראלי.

תמונה

*- מאז תחילת השנה תקפה ישראל , על פי מקורות סורים , יותר מ-16 פעמים מטרות בשטח סוריה.

*- ערוץ הטוויטר של סוכנות הידיעות האיראנית “סברין ניוז” מדווחת כי גנרל במשמרות המהפכה, חוסיין סוהאני, שנהרג בתקיפה הישראלית על חומס, מתמחה בכלי טייס זעירים בלתי מאויישים.

*-