חגיגה מרוקאית: החגיגה שארגנה הקהילה היהודית באגאדיר לילדים יתומים

היות ומרוקו הייתה לאחרונה בחדשות, תרשו לי להביא בפניכם סיפור קצת שונה ממרוקו, ולספר לכם שביום ראשון השבוע ב 25 ביוני, היה במרוקו אירוע מחמם לב, במתחם המלאכה והתרבות La Médina ע"ש האמן האיטלקי (סיציליאני שנולד במרוקו) קוקו פליצי (Coco Polizzi) שהקים את המתחם הייחודי.

האירוע שמתקיים זו השנה השלישית, היה יום שכולו חגיגה למאתיים ילדים, רובם יתומים מאגדיר, ואליהם הצטרפו ילדי משפחות עובדי המתחם. באירוע המיוחד שהוגדר כמעין חגיגת יום הולדת גדולה (אפילו הקוסם סאלאמו הופיע בפני הילדים) ובה היו לילדים פעילויות שונות, וכולם קיבלו מתנות.

 

את האירוע מארגנת הקהילה היהודית באגדיר, לדברי ניסים סמואל קקון, אחד ממארגני האירוע, מדובר גם "בחגיגת ערכי הסובלנות והידידות בין המוסלמים והיהודים המרכיבים את החברה המרוקאית" וכן ציין את שיתוף הפעולה של הרשויות המקומיות וכוחות הביטחון שתורמים להצלחת האירוע.

מיכאל סקסו, שמארגן את האירוע יחד עם קקון אמר שהאירוע המתקיים בפעם השלישית נועד "כדי להעביר מסר של שלום, ומסר של אהבה למולדתנו היקרה, מרוקו, שאנחנו רוצים להחזיר לה אפילו קצת מכל מה שהיא מציעה לנו".

אציין שלא מדובר בחגיגות יום הילד במרוקו, אלא באירוע שכולו יוזמה של הקהילה היהודית באגדיר, שנועד לעשות משהו טוב למען הילדים היתומים.

 

במאמר מוסגר אומר שבמרוקו יש הרבה ילדים שמוגדרים יתומים, שחלקם פשוט נולדו לצעירה לא נשואה או לנשים שנאנסו, וננטשו ע"י האימהות האומללות, אבל זה כבר נושא למאמר בפני עצמו בפעם אחרת.

אציין שמדינות שונות בעולם חוגגות את יום הילד בתאריכים שונים, יש מדינות בהן חוגגים את יום הילד הבין לאומי ב 1 ביוני, ואחרות ובהן גם ישראל, חוגגות ב 20 בנובמבר, ויש כאלו שחוגגות בתאריכים אחרים, ויכול להיות שיעניין אתכם לדעת שגם בסוריה חוגגים את יום הילד ב 25 ביוני (וגם ב 19-20 באוקטובר) ורק ניתן לקוות שבתאריכים אלה לא יהרגו ילדים במלחמת הכל בכל במקום שפעם היה סוריה.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון       קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות